پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی

تولیت آستان قدس رضوی در مراسم عمامه گذاری ۱۱۰ نفر از طلاب حوزه علمیه خراسان که به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی این حوزه برگزار شد، عنوان کرد: وحدت اسلامی برای ما یک تاکتیک موقتی نیست، بلکه یک استراتژی و راهبرد اساسی می باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی با اشاره به ایام هفته وحدت و اهمیت این مسئله در میان امت اسلامی، گفت: وحدت اسلامی برای ما یک تاکتیک موقتی نیست، بلکه یک استراتژی و راهبرد اساسی است.

وی تاکید کرد: علمای دین به عنوان روشنفکران، بصیرت آفرینان و هدایت گران جامعه باید با قلم، بیان و عمل خود در این جهت گام بردارند.

عضو هئیت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به اینکه باید با توسل به نام مقدس پیامبر(ص)، جامعه اسلامی را به سوی اتحاد و انسجام دعوت کنیم، راهبرد نظام مقدس اسلامی را ایجاد یکپارچگی، اتحاد و انسجام دانست و راهبرد دشمن در برابر آن را ایجاد تفرقه عنوان کرد.

وی با اشاره به آیه آخر سوره فتح، گفت: یکی از مهم ترین شاخصه های یاران پیامبر(ص) دشمن شناسی و دشمن ستیزی ایشان بوده است.

*دو پیمان اساسی روحانیت با خدا

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، تعلیم و تعدیل را دو پیمان اساسی روحانیت با ذات اقدس الهی برشمرد و در مورد تعدیل توضیح داد: مبارزه با هر گونه فساد، کجی، زشتی و مقاومت در برابر بدخواهان و بداندیشان از مبانی حوزه های علمیه است که در همین راستا، عالمان دینی در طول تاریخ همواره پرچمدار و پیشرو مبارزه با ستمگران بوده اند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به روایت «کونوا دعاة الناس بغیر السنتکم»، رفتار و سلوک اجتماعی جامعه روحانیت را در کانون توجه مردم دانست و توصیه کرد: طلاب حوزه علمیه در راه دفاع از نظام و ارزش های اسلامی و هدایت مردم، جان و مال خود را در طبق اخلاص قرار دهند.

*طلبه انقلابی، موفق و هدایتگر است

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود بر تأثیرگذاری روحیه انقلابی در موفقیت طلاب تأکید و ابراز کرد: طلبه فاضل، متعهد و دارای روحیه انقلابی، با جوان ها می جوشد و ضمن پاسخ به شبهات آنان، مانع قرار گرفتن آن ها در مسیر شهوت ها می شود.

وی با اشاره به پیروزی های اخیر جبهه مقاومت و آزادسازی شهر حلب، عنوان کرد: کشورهایی که در گذشته با اسلام عقلانی مبتنی بر آموزه های اهل بیت(ع) مقابله می کردند، اکنون به دنبال آن هستند.

*علم و بندگی با هم نتیجه بخش است

تولیت آستان قدس رضوی با استناد به حدیثی از امام صادق (ع)، با بیان اینکه علم نوری است که خداوند در دل هر کسی که بخواهد قرار می دهد و حقیقت علم در عبودیت نهفته است، ابراز کرد: عالم ترین انسان ها، عابدترین آن هاست و حقیقت عبودیت در این است که همه عالم را ملک خداوند و تمام ذرات آن را لشگریان او بدانیم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این مطلب که حقیقت بندگی، انسان را به مقام والا می رساند، گفت: انسان با حفظ فرمول ها عالِم نمی شود؛ عالِم ربانی کسی است که رفتار و سلوک او جلوه «رب» باشد و در این صورت نگاه به چهره و حضور در محضر او، عبادت خواهد بود.

وی احساس حضور در محضر خداوند، طلب استغفار و یادآوری سلوک اجتماعی را معنا و مفهوم تاکید بر اذکار و اوراد دانست و افزود: دعا، تضرّع، تفکر و توسل به اهل بیت (ع) به زندگی انسان رنگ الهی می دهد.

*همسران طلاب، یاورانشان باشند

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در پایان خطاب به خانواده طلاب و به ویژه همسران شان، گفت: هر کدام از مردان و زنان بزرگ که به نتیجه ای رسیده اند، در پرتو همکاری صمیمانه همسر و هدایت و تشویق والدین شان بوده است؛ بر همین اساس، همسران طلاب علوم دینی به عنوان اولین یاوران سربازان امام صادق(ع) مراقب باشند که کاری انجام ندهند که همسرشان برای حرکت های ارزشمند و پویا در مسیر جامعه سازی قرآنی، احساس مانع کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha