شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
پرچم پاکستان

حوزه/ یک عالم پاکستانی با بیان اینکه در کشور پاکستان، ۲میلیون طلبه دینی با ۱۵هزار مدرسه علمیه وجود داشته که تمام این مدارس زیر نظر اتحادیه علمای پاکستانی فعالیت می‌کنند، گفت: دراین رابطه ۵ وفاق شامل یک وفاق علمای شیعی و ۴ وفاق علمای سنی فعالیت دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، سید ریاض، امشب و در مراسم اختتامیه سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که در سالن همایش‌های بین المللی صدا و سیما در تهران برگزار شد، اظهار داشت: علی رغم هجمه‌های دروغین رسانه‌های مختلف، وحدت خوبی بین آحاد مردم مسلمان پاکستان وجود دارد. 
وی افزود: وحدت در پاکستان از بسیاری کشور‌ها بهتر است، چرا که اهل سنت و شیعیان این کشور، گروه‌های مذهبی مشترک بسیاری دارند و احزاب سنی و شیعه نیز، در کنار هم فعالیت سیاسی مفید خود را انجام می‌دهد. 
این عالم پاکستانی بیان کرد: درهر سال اجلاس‌های بسیاری در راستای وحدت ملت مسلمان پاکستان برگزار می‌کنیم و در همین راستا، اعضای شورای همبستگی علمای پاکستان سعی می‌کنند، تمام مشکلات را برطرف و از سوی دیگر اتحاد مدارس دینی را حفظ کنند. 
وی با بیان اینکه در کشور پاکستان، ۲میلیون طلبه دینی با ۱۵هزار مدرسه علمیه وجود دارد که تمام این مدارس زیر نظر اتحادیه علمای پاکستانی فعالیت می‌کنند، گفت: دراین رابطه ۵ وفاق شامل یک وفاق علمای شیعی و ۴ وفاق علمای سنی فعالیت دارند. 
نقوی با بیان اینکه چند سال پیش، پول بسیار زیادی از آمریکا و به بهانه کمک به این مدارس آمد، ولی اتحادیه علمای پاکستانی، این پول را دریافت نکردند، تأکید کرد: این مدارس علمیه، کاملا مردمی اداره می‌شوند و حتی از دولت نیز پولی دریافت نمی‌کنیم. 
این عالم پاکستانی یادآور شد: برخی از ناامنی‌هایی هم که در پاکستان وجود دارد، به دلیل مشکلات مذهبی و مسلکی نیست، بلکه فقط مرتبط با مسائلی است که ممکن است در هر کشور دیگری نیز وجود داشته باشد. 
وی گفت: پاکستان یک کشور ۲۰۰میلیونی است که باید مورد حمایت علمای جهان اسلام قرار گیرد. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha