جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام کشوری-معاون تهذیب حوزه علمیه همدان

معاون تهذیب حوزه علمیه همدان از برگزاری هم اندیشی حوزه و دانشگاه با موضوع "بررسی تمهیدات و تهدیدات وحدت حوزه و دانشگاه"، ۲۹ آذر ماه، در مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) خبر داد.

حجت الاسلام حجت الله کشوری معاون تهذیب حوزه علمیه همدان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در همدان از برگزاری نشست هم اندیشی حوزه و دانشگاه با موضوع بررسی تمهیدات و تهدیدات وحدت حوزه و دانشگاه در ۲۹ آذر ماه، در مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) با حضور حجت الاسلام قائینی محمدی و حجت الاسلام سبحانی خبر داد و گفت: رمز پیروزی انقلاب اسلامی وحدت میان حوزه و دانشگاه است.

وی در ادامه با اشاره به جلسات روشنگری حوزویان و دانشگاهیان در زمان رژیم پهلوی، گفت: اگر این دو قشر در جامعه مردم را آگاه نمی کردند هیچ گاه این انقلاب صورت نمی گرفت.

معاون تهذیب حوزه علمیه همدان گفت:حضور علمایی چون بهشتی، باهنر، مفتح،مطهری و ... در دانشگاه ها سبب تقویت اسلام شد و این وحدت تحقق پیدا کرد.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه دانشگاه و تاثیر گذاری آن در جامعه، تصریح کرد: دانشگاه به عنوان یک مرکز فرهنگی، علمی تاثیر بسزایی در فضای فرهنگی و دینی جامعه دارد.

حجت الاسلام کشوری گفت: وظیفه ذاتی حوزه پاسخگویی به نیاز جامعه است و یکی از نیازهای جامعه مطلع کردن جوانان از اسلام است و حوزه علمیه پایگاه اسلام است.

وی افزود: وحدت بین این دو نهاد باید بصورت عملی صورت بگیرد و به عنوان یک روز و یک جلسه در سال و نمادین نباشد، بلکه با برنامه ریزی ها و جلسات مستمر این امر صورت بگیرد.

معاون تهذیب حوزه علمیه همدان گفت: وحدت بین حوزه و دانشگاه سبب تقویت اسلام می شود و در حال حاضر دشمن خواهان جدایی بین حوره و دانشگاه است که این جدایی سبب ضربه به اسلام است.

وی در پایان در راستای تقویت وحدت حوزه گفت: یکی از طرح هایی که در دانشگاه اجرا شده و نتیجه خوبی داشته حوزه دانشگاهیان است که دانشجوها در دانشگاه دروس حوزه را بصورت آراد می خوانند.  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha