پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام نیسی ، امام جمعه هویزه

حوزه/ حجت‌الاسلام نیسی، به نقش روحانیت در ایجاد وحدت و گسترش آن میان جوانان اشاره کرد و بیان داشت: روحانیت می‌توانند از راه تبیین سیره اهل‌بیت(ع) و بزرگان دین همچون امام راحل الگوی خوبی برای نقش‌آفرینی وحدت بین امت‌های اسلامی باشند.

حجت‌الاسلام ناصر نیسی، امام جمعه هویزه، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اهواز، با بیان اینکه ایجاد وحدت میان مسلمین یکی از عوامل استراتژیک و مهم جهان اسلام است، اظهار داشت: زیرساخت اتحاد بین مسلمانان آموزه‌های دین اسلام، قرآن و سیره پیغمبر و ائمه می‌باشد که می‌تواند راهکار خوبی برای وحدت امت‌های اسلامی باشد.

وی با اشاره به اینکه برخی کشورها برای به دست آوردن منافع، اقدام به آتش‌افروزی و اختلاف‌افکنی میان مسلمانان می‌کنند، گفت: جای بسی تأسف است برای آن حکامی که به نام اسلام، کودکان و زنان مسلمان کشورهایی همچون سوریه، یمن، عراق و... را زیر بار آتش خصمانه جنگ می‌کشند و صدایی از مجامع فاسد بین‌المللی در نمی آید.

امام جمعه هویزه، با تأکید بر اینکه دشمنان کشورهای اسلامی به دنبال از بین بردن اسلام هستند، ادامه داد: آن‌ها به‌خوبی می‌دانند که اگر مسلمانان با یکدیگر در صلح و آرامش باشند و وحدت خود را حفظ کنند به بزرگ‌ترین قدرت روی زمین تبدیل خواهند شد.

حجت‌الاسلام نیسی با اشاره به اینکه حفظ وحدت بین مسلمانان نیاز امروز جامعه اسلامی است، افزود: ملت‌های مسلمان باید با یکدیگر در صلح و آرامش زندگی کنند و از تمام توان خود در راستای برقراری وحدت استفاده کنند.

وی با اشاره به نقش مقام معظم رهبری در وحدت امت‌های اسلامی گفت: امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیانات وحدت‌آفرین خود و با عدم به چالش کشیدن فرقه‌های مختلف باعث وحدت امت اسلامی شده است؛ و این همان سیره‌ای است که حضرت علی(ع) در ۲۵ سال صبر و مقاومت برای ایجاد وحدت بین امت اسلامی و حفظ اصل اسلام تلاش کردند.

امام جمعه هویزه، به نقش روحانیت در ایجاد وحدت و گسترش آن میان جوانان اشاره کرد و بیان داشت: روحانیت می‌توانند از راه تبیین سیره اهل‌بیت(ع) و بزرگان دین همچون امام راحل و دیگر علما الگوی خوبی برای نقش‌آفرینی وحدت بین امت‌های اسلامی باشند و بحث وحدت را با روش‌های به‌روز و از طریق فضای مجازی در بین جوانان گسترش دهند.

وی در پایان گفت: باید از تمام ظرفیت‌ها برای احیای امت بزرگ اسلام استفاده شود. نخبگان، روحانیون و مبلغین دینی می‌توانند مهم‌ترین عامل وحدت بین افراد جامعه باشند و از طرق مختلف بحث وحدت را در بین کشورهای اسلامی و فرقه‌های مختلف گسترش دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha