پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله بشیر النجفی - عمامه گذاری طلاب

حوزه/ از مهم ترین درس های زندگی پیامبر(ص) که به تمام بشریت آموخته، درس محبت ، گذشت و همزیستی است و این همان چیزی است که بشر امروز برای زندگی به آن نیاز دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»،  همزمان با فرا رسیدن سالروز میلاد مسعود پیامبر اسلام(ص) و هفته وحدت، گروهی از اهالی استان ذی قار عراق، جمعی از طلاب حوزه علمیه نجف اشرف و دانشگاه المثنی و گروه هایی از شیعیان عمان و لبنان با آیت الله بشیر النجفی از مراجع تقلید عراق دیدار کردند.

دیدار با شیعیان ذی قار

این مرجع تقلید در دیدار مردم ذی قار با اشاره به اهمیت زیارت عتبات مقدس ائمه اطهار(ع) و پیروی از سیره معصومان(ع) و زنده کردن راه و آموزه های آنها و انتقال این ارزش ها به نسل های آینده گفتند: همه باید بدانند که اسلام حقیقی، همان اسلام اهل بیت علیهم السلام است و شیعیان باید توجه داشته باشند که زیارت آنها باید به گونه ای باشد که موجب تقویت ایمان و ارتباط بیشتر آنها با صاحبان این مراقد مطهر باشد و زائر در جریان زیارت از خود بپرسد که رضایت پیامبر و اهل بیت علیهم السلام در چیست؟ و از این طریق زیارت، تاثیر مثبت و سازنده ای در جان و دل زائر و رفتار او خواهد گذاشت و موجب نزدیکی او به خداوند متعال خواهد شد.

ایشان خاطر نشان کردند: عراق ؛امروز مشغول درگیری با تروریست ها است و پیروزی های عراق در این راه تمام جهان را شگفت زده ساخته و توصیه ما به مردم این است که همه در نیروهای ارتش و بسیج مردمی و خانواده های شهدا و مجروحان حمایت کنند.

 

عمامه گذاری طلاب نجف اشرف

همچنین در سالروز میلاد پیامبر اسلام(ص) گروهی از طلاب حوزه علمیه ضمن دیدار با این مرجع تقلید، به دست ایشان معمم شدند.

حضرت آیت الله النجفی خطاب به طلاب گفتند: رفتار طلبه باید بر سخن او مقدم باشد و به مؤمنان خدمت کند و دین و اندیشه ناب محمدی را تبلیغ کند؛ چراکه صفات و ویژگی های اخلاقی پیامبر اسلام و اهل بیت ایشان تمام تلاش های دشمنان اسلام برای بدنام کردن این دین را خنثی می کند.

 

دیدار با شیعیان عمان

همچنین گروهی از مسلمانان کشور عمان ضمن دیدار با حضرت آیت الله النجفی ولادت پیامبر اسلام را به ایشان تبریک گفتند.

این مرجع تقلید خطاب به این گروه گفتند: جوان مؤمن باید پیرو خط حقیقی پیامبر و اهل بیت علیهم السلام باشد و آنها را سرمشق و الگوی خود قرار دهد و از راه و روش آنها پیروی کند و در این زمینه میلاد پیامبر اسلام مناسبتی برای بازگرداندن جان تازه به انسانیت است و مؤسسات تحقیقاتی علمی باید به پژوهش هایی بپردازند که بتواند اندیشه اهل بیت(ع) را در جوامع مختلف اسلامی ترویج کند؛ چراکه راه اهل بیت(ع) ایمن ترین، نزدیک ترین و بهترین راه به خداوند است.

 

دیدار با شیعیان لبنان

در سالروز میلاد پیامبر اسلام همچنین گروهی از شیعیان لبنان ضمن دیدار با حضرت آیت الله بشیر النجفی این روز را به ایشان تبریک گفتند.

این مرجع تقلید خطاب به شیعیان لبنان گفتند: مؤمنان باید از سیره پیامبر اسلام درس بگیرند؛ چراکه از مهم ترین درس های زندگی پیامبر که به تمام بشریت آموخته درس محبت و گذشت و همزیستی است و این همان چیزی است که بشر امروز برای زندگی به آن نیاز دارد و این همه مصیبتی که مردم جهان این روزها از داعش و تروریست ها تحمل می کنند به خاطر دوری از این آموزه ها و همسویی با دشمنان اسلام است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha