پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر

حوزه/ مختار جمعه گفت: نظام حکومتی اسلام مجموعه ای از ضوابط و معیارها است که اگر حکومت بر اساس آنها تشکیل شود، راه را درست می رود و مصالح و منافع مردم در چنین نظامی تامین خواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» ، محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر که به همراه شوقی علام مفتی مصر و عباس شومان نماینده الازهر برای شرکت در سومین نشست هیئت امنای انجمن تقویت صلح به امارات متحده عربی سفر کرده، امروز در افتتاحیه این نشست گفت: بشریت اگر این همه هزینه هایی را که در راه جنگ ها و خرید تسلیحات صرف می کند، در راه آبادانی و سازندگی و عدالت خرج می کرد، اکنون تمام جهان در صلح بود.

وی افزود: نظام حکومت داری اسلامی نظامی جامد و بسته نیست که نتوان آن را اجرایی کرد، بلکه نظام حکومتی اسلام مجموعه ای از ضوابط و معیارها است که اگر حکومت بر اساس آنها تشکیل شود، راه را درست می رود و مصالح و منافع مردم در چنین نظامی تامین خواهد شد.

موضوع این نشست "حکومت ملی در جوامع مسلمان" است، زیرا بسیاری از مفاهیم مربوط به حکومت از لحاظ مشروعیت و وظایف و اختیارات، دارای مبانی شرعی است که باید مورد بررسی و مناقشه علمی واقع شود و نظر دین در این زمینه ها مورد بررسی واقع شود.

لازم به ذکر است این نشست با اشراف شیخ عبدالله بن زائد آل نهیان وزیر امور خارجه امارات و با مشارکت 400 شخصیت علمی و اندیشمند و محقق جهان عرب و اسلام برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha