سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
بانوان

حوزه/ دومین جشنواره علمی اساتید فقه و اصول مدارس علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با هدف ارتقای سطح علمی اساتید و ترغیب آنان به داشتن تدریسی با تمام شاخص های یک تدریس مطلوب و اثر بخش برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از  شهر کرد، خانم اکبری، معاون آموزش و پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، از برگزاری دومین جشنواره علمی اساتید فقه و اصول مدارس علمیه خواهران این استان خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف ارتقای سطح علمی اساتید و ترغیب آنان به داشتن تدریسی با تمام شاخص های یک تدریس مطلوب و اثر بخش برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره با عنوان «الگوهای برتر تدریس» برگزار شد، تصریح کرد: هدف از برگزاری دومین جشنواره علمی اساتید فقه و اصول مدارس علمیه خواهران این است تا با معرفی افراد و الگوهای برتر تدریس از میان مدرسان سطح کشور، به شناسایی نقاط قوت و ضعف و تشویق و ترغیب اساتید به داشتن تدریس تأثیرگذار در ابعاد علمی، تربیتی و مهارتی بپردازد.

اکبری با تأکید بر اینکه این جشنواره علمی جهت اساتید خانم مدارس سطح دو در 3 درس احکام، فقه و اصول برگزار شد، ابراز کرد: به یقین توجه همه جانبه به فقه به عنوان شناخت فرامین پروردگار حکیم و اصول به عنوان منطق فهم متون دینی از ضرورتها است.

معاون آموزش و پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در دومین جشنواره علمی اساتید، 12 نفر از اساتید مدارس علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری شرکت کردند، افزود: پس از اعلام نتایج آزمون کتبی و ارزیابی آثار اساتید در سطح استان ها و اعلام نتایج به دبیرخانه مرکزی با معرفی منتخبان این جشنواره در سطح کشور از اساتید برجسته تجلیل خواهد شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: مرحله کشوری جشنواره علمی اساتید اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری جشنواره های علمی مهارتی موجب ایجاد انگیزه در بین اساتید برای تدریس برتر خواهد شد، افزود: کاربردی و عملیاتی نمودن نظریه های آموزشی و ایجاد خلاقیت و نوآوری در امر تدریس بسیار لازم و ضروری است که باید مورد توجه جدی متولیان امر حوزه های علمیه قرار گیرد.

لازم به ذکر است نخستین جشنواره علمی اساتید ، سال گذشته در رشته ادبیات عرب و در دروس علوم بلاغی، صرف  و نحو برگزار شد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha