جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
وحدت حوزه و دانشگاه

حوزه / سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان لرستان گفت:استفاده از توان علمی معرفتی اساتید حوزه و روحانیون در دانشگاه برای نهادینه کردن معنویات در بین دانشجویان یک ضرورت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان، سعید فرحبخش امروز در نشست هم اندیشی وحدت حوزه و دانشگاه که در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان برگزار شد با اشاره به اینکه جامعه باید به گونه ای باشد که در آن اقشار حوزه و دانشگاه با هم تعامل دو سویه و ارتباطی منسجم داشته باشند افزود:وحدت حوزه و دانشگاه باید منجر به ایجاد انگیزه های وحدتی،معرفتی و دینی  در  بین این دو قشر شود.

وی با اشاره به اینکه وحدت حوزه و دانشگاه پس از انقلاب اسلامی عملیاتی و اجرایی شده است تصریح کرد:انقلاب فرهنگی مصداقی بارز از وحدت حوزه و دانشگاه است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان لرستان با اشاره به اینکه یکی از ابزارهای انسجام بخش بین این دو قشر و نهاد ،تداخل برخی دورس حوزوی و دانشگاهی است بیان داشت:می توان برای انسجام بخشی این وحدت برخی از دروس حوزه را در برنامه درسی دانشجویان و برخی  از دروس دانشگاه را نیز در برنامه درسی طلاب گنجاند.

فرحبخش با اشاره به اینکه استفاده از توان علمی معرفتی اساتید حوزه و روحانیون در دانشگاه برای نهادینه کردن معنویات در بین دانشجویان یک ضرورت است افزود:مبلغان و روحانیون همواره به عنوان امین مشاور و یاریگر جوانان در برنامه های معرفتی و دینی حضوری مستمر و موفق داشته اند.

وی با اشاره به اینکه وحدت حوزه و دانشگاه باید وحدتی سیاسی و اجتماعی باشد افزود:با ایجاد احزابی متشکل از حوزویان و دانشجویان می توان وحدت حوزه و دانشگاه را پررنگ تر و نهادینه تر نمود.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان لرستان نباید اجازه دهیم برنامه های وحدت حوزه و دانشگاه دچار گسستگی و انشقاق شود و برای اجرا و تعمیق برنامه های وحدت حوزه و دانشگاه باید با اخلاص گام برداریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha