پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کنفرانس ملی وحدت اسلامی ماداگاسکار

حوزه/ کنفرانس ملی وحدت اسلامی ماداگاسکار باحضور علما، نخبگان، ائمه جمعه و جماعات این کشور در هتل ابیس ماداگاسکار برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید تقی قاضوی، نماینده جامعه المصطفی در ماداگاسکار ظهر امروز در کنفرانس ملی وحدت اسلامی ضمن تاکید بر توجه به سیره نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله) به مقام و منزلت پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) اشاره نمود و گفت: قدم نهادن در عرصه وحدت و اتحاد امت اسلامی، یکی از تاکیدات آیات الهی به شمار می رود.

نماینده جامعه المصطفی در ماداگاسکار در ادامه ضمن بیان آیاتی از قرآن کریم، اظهار داشت: قرآن کریم در آیات متعددی به سیزده مقام و منزلت پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) اشاره نموده است.

وی ضمن تبیین منزلت های ذکر شده نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله) در آیات الهی به برخی از فعالیت های المصطفی در تعامل با اهل سنت اشاره نمود و یادآور شد: هفته وحدت یکی ازبرکات جمهوری اسلامی ونهضت امام خمینی(ره) است.

 نماینده جامعه المصطفی در ماداگاسکار ضمن ارائه تعریفی از وحدت اسلامی، به کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی در این رابطه اشاره نمود و اذعان داشت:  مقابله با خطرات گسست امت اسلام در عصر کنونی، توجه به مقوله وحدت را بیش از پیش مهمتر نمونده است .

وی به اهمیت توجه روز افزون به تعامل مذاهب مختلف اسلامی با یکدیگر اشاره نمود و یادآور شد: تأسیس شورای مسلمانان با عضویت همه رؤسای مراکز شیعه و سنی و نیز برپایی جشن های مشترک از جمله مواردی است که نقش بسزایی در تعاملات روز افزون مذاهب مختلف اسلامی با یکدیگر دارد.

 حجت الاسلام قاضوی تعامل و تعایش شیعیان و اهل سنت در جامعه ایران را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و با تاسیس مراکزی چون؛ جامعه المصطفی تعاملات مراکز اسلامی در ایران با یکدیگر گسترش یافته است؛ به گونه ای که جامعه المصطفی برای پیروان مذاهب اسلامی مبانی فقهی مذهب خودشان را ارائه می کند.

یکی از علمای اهل سنت ماداگاسکار نیز ضمن تأکید بر توجه به وحدت امت اسلامی، به خلق و خوی پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) و دوستی ایشان اشاره نمود و اظهار داشت: امام خمینی(ره)، شخصیت والای وحدت اسلامی در قرن معاصر بود، ایشان با ارائه تعریفی خاص از وحدت اسلامی در صدد بودند تا پیروان همه مذاهب اسلامی را حول مشترکات جمع نموده، علیه دشمنان الهی یک صدا نمایند.

گفتنی است، قرائت قصیده زیبایی در مدح نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله) و ذکر دعای دسته

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha