جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور ، مدیر حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، جهاد علمی را پیش نیاز رویارویی با هجمه های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دشمن دانست و گفت: امروز بیش از ۵۰ مدرسه علمیه در بخش برادران و ۳۵ حوزه در بخش خواهران با جمعیتی بالغ‌بر ۱۰ هزار طلبه و روحانی فعال هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، در آیین عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه شهر الوان، اظهارداشت: عرصه زندگی ملت ایران، عرصه‌ای مبارک است که هرکس قدرشناس این مقطع زمانی باشد، همه اعمال او می‌تواند جهاد در راه خدا و مصداق «اکملی برای عمل صالح» باشد.

وی با اشاره به زمانه کنونی، گفت: در دورانی که حق و باطل در مقابل یکدیگر صف‌آرایی کرده‌اند، انسانی می‌تواند جبهه حق را از کفر تشخیص دهد که بصیر باشد و با بصیرت مسیر درست را انتخاب کند، مسیری که انسان را به سرمنزل مقصود و به ایمان واقعی می‌رساند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، با بیان اینکه ایمان مردم بنا به نص صریح قرآن، در حال آزمایش و ابتلا است، تصریح کرد: با توجه به آیه «أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ/ آيا مردم پنداشتند كه تا گفتند ايمان آورديم رها مى ‏شوند و مورد آزمايش قرار نمى‏ گيرند(عنکبوت/ 2)»، ایمان انسان‌ها در حال آزمایش بوده و هرکس که اندک بصیرتی داشته باشد و چشمان خودش را باز کند، قادر خواهد بود تا مسیر حق از باطل را شناسایی کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور ادامه داد: امروز دشمن با همه توان نظامی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی به جنگ اعتقادات مسلمانان آمده و نگه‌داشتن ایمان، همچون نگه‌داشتن آتش در دست است، اما با این حال هستند افرادی که با همه اعتقاداتشان پای مکتب پیامبر(ص) و اباعبدالله الحسین(ع) ایستاده‌اند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به درایت‌ فقیهانه رهبر معظم انقلاب در خصوص مقابله با تهاجم همه‌جانبه دشمن، تصریح کرد: استکبار جهانی با میلیون‌ها نفر و میلیاردها دلار پشت‌به‌پشت یکدیگر در تلاش‌اند تا هرچه می‌توانند از پیروان راه اسلام و سربازان جبهه مقاومت اسلامی کم کنند، اما به حول قوه الهی با هدایت‌های عالمانه، فقیهانه و روشنگرانه مقام معظم رهبری ملت ایران و دیگر کشورهای مسلمان هشیار در صحنه مبارزه ایستاده‌اند.

وی به اقدامات دشمن در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: از آنجایی‌که وجود نیروهای مؤمن و انقلابی در خوزستان دشمن را به واهمه انداخته بود، در تلاش برآمد تا با پول‌های نفتی عربستان، فرق ضاله را برای گمراه کردن جوانان خوزستانی راه‌اندازی کند و بر این اساس فرقه‌های «وهابی»، «یمانی»، «زرتشتی»، «باستان‌گرایی» و «سلفی گری» راه‌اندازی شد و به‌صورت شبانه‌روزی اقدام به شبهه پراکنی علیه اصول و مبانی مکتب تشیع کردند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین بهرام پور افزود: دشمن به خیال خام خود به مقدس‌ترین آرمان‌های مردم خوزستان حمله‌ور شد تا تشیع علوی را از ما بگیرند، اما امروز، مردم خوزستان به همگان نشان دادند که برای استحکام بخشی به شریعت و مذهبشان، فرزندان خود را به میدان جهاد علمی می‌فرستند و برای مبارزه با دشمن در هر عرصه‌ای آماده هستند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به تفاوت‌های حوزه قبل و بعد از انقلاب، گفت: استان خوزستان که در یک زمانی چند حوزه علمیه کوچک غیر فعال با روش‌های سنتی داشت، امروز بیش از ۵۰ حوزه علمیه صرفاً در بخش برادران و 35 حوزه در بخش خواهران با جمعیتی بالغ‌بر ۱۰ هزار طلبه و روحانی دارد و این مهم نشان دهنده عشق و علاقه مردم به خدمت‌رسانی در راه اهل‌بیت(ع) و اسلام ناب محمدی است.

وی در پایان خطاب به خانواده‌های حاضر در مراسم، اظهارداشت: خوشا به حال پدر و مادرهایی که در جهاد فرهنگی مقابله با دشمن شرکت کرده و فرزندان خود را روانه سربازخانه امام زمان(عج) می‌کنند؛ اما باید بیان کنم که این کافی نبوده و هر خانواده‌ای باید نماینده ای را در صفوف حوزویان داشته باشد تا با نسل‌های آینده نظام اسلامی ایران را واکسینه و آنان را در برابر تهاجمات دشمن بیمه کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha