پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
وقف

حوزه / مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از برگزاری پنجمین جشنواره فرهنگی هنری وقف با عنوان «وقف، چشمه همیشه جاری» در این استان خبر داد.

حجت الاسلام سید محمدجواد رئوف‌ سیدنژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در خراسان شمالی اظهار داشت: جشنواره "وقف چشمه همیشه جاری" یکی از برنامه های فرهنگی سازمان اوقاف است که از سال 89 و در دو دوره استانی و کشوری کلید خورده و همه ساله برگزار می شود.

وی با بیان اینکه استان خراسان شمالی میزبان بخش متن ادبی جشنواره سراسری فرهنگی، هنری "وقف چشمه همیشه جاری" است، افزود: بخش متن ادبی این جشنواره در استان در قالب های داستان کوتاه، داستانک، نثر ادبی، خاطره و شعر  برگزار می شود.

حجت الاسلام رئوف‌ سیدنژاد با اشاره به اینکه این جشنواره در خراسان شمالی در 6 محور برگزار می شود، بیان داشت: وقف و قرآن، وقف و توسعه آموزش عالی، وقف با رویکرد هنر دینی، وقف و اقتصاد مقاومتی، وقف و حوزه های علمیه و وقف و سلامت از جمله محورهای بخش متن ادبی این جشنواره به شمار می رود.

وی گفت: هنرمندان می توانند آثار خود را با موضوعات وقف، امور خیریه، احسان و نیکوکاری، فرهنگ سازی وقف، آثار و برکات وقف، وقف و خدمات عمومی، کمک موقوفات به حل نیازمندی های جامعه، حراست از موقوفات، وقف و کودکان، وقف و ازدواج، وقف و پیشرفت علم، وقف و قرآن، وقف فرهنگ و هنر، وقف و واقفان، وقف و جایگاه آن در اسلام و جامعه، وقف و مساجد، وقف و اماکن متبرکه، وقف و درمان، وقف و مصداق ها، وقف و نیازمندی های جامعه،وقف و ایجاد اشتغال، کارآفرینی و مبارزه با بیکاری و وقف با نیات جدید به دبیرخانه جشنواره واقع در این اداره کل ارسال کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان اینکه هنرمندان علاقه مند می توانند آثار خود را تا دهم اسفند ماه امسال به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند، گفت: هیچ گونه محدودیت سنی، تحصیلی و منطقه ای برای ارسال ارسال وجود ندارد و تمام شرکت کننده می توانند حداکثر سه اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

وی برگزاری این جشنواره را در آشنایی آحاد جامعه بخصوص نسل جوان با سنت وقف تاثیرگذار دانست و افزود: سازمان اوقاف با برگزاری این گونه جشنواره ها و برنامه های فرهنگی در صدد آشنایی آحاد جامعه با سنت حسنه وقف است.

حجت الاسلام رئوف‌ سیدنژاد با بیان اینکه زبان هنر ابزاری موثر در ترویج و گسترش سنت حسنه وقف است، گفت: هنرمندان می توانند با استفاده از توانایی های هنری خود مردم جامعه را با آثار و برکات این سنت حسنه و چشمه همیشه جاری آشنا کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha