جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
وحدت حوزه و دانشگاه

حوزه/ حجت الاسلام دیانی با بیان این که وحدت حوزه و دانشگاه محیط های علمی را از وجود عناصر منحرف و جریان نفوذ پاک خواهد کرد، گفت: جریان خطرناک و خزنده نفوذ از همه روزنه های موجود در محیط های علمی به منظور اجرای نقشه ها و طراحی های خطرناک خود استفاده می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمود دیانی، معاون فرهنگی دانشگاه مازندران، امروز در نشستی که به منظور هفته وحدت حوزه و دانشگاه برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله شهید دکتر مفتح، از این روحانی انقلابی به عنوان یکی از پیشکسوتان و منادیان وحدت حوزه و دانشگاه یاد کرد و گفت: اكنون هم بايد همان مسیری که از سوی امام راحل برای وحدت حوزه و دانشگاه بنا نهاده شده را ادامه دهیم.

وی با بیان این که وحدت حوزه و دانشگاه از برکات انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) است، ادامه داد: بايد بدانيم كه انقلاب اسلامي برگرفته از اعتقادات و ارزش های دینی ملت بزرگ ایران و حوزه هاي علميه است که یکی از راه های مهم حفظ این انقلاب و دستاوردهای آن وحدت حوزه و دانشگاه است.

معاون فرهنگی دانشگاه مازندران افزود: به طور حتم یکی از راه هایی که می تواند بستر پیشرفت و تعالی نظام اسلامی را فراهم کند وحدت دو بال علمی کشور یعنی حوزه و دانشگاه است.

حجت الاسلام دیانی با بیان این که حفظ آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی در گرو وحدت عملی حوزه و دانشگاه است، تصریح کرد: متأسفانه عده ای در کشور تنها شعار وحدت حوزه و دانشگاه سر می دهند، اما در مقام عمل بر خلاف وحدت عمل می کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه مازندران با اشاره به این که با هوشمندی امام راحل حوزه‌ و دانشگاه‌ به خوبی رسالت خود را در قبال انقلاب اسلامی و ارزش‌های انقلابی درک کردند، خاطرنشان کرد: گام هایی که امروز حوزه و دانشگاه برای تعالی نظام اسلامی بر می دارند، عزت و عظمت انقلاب را در پی دارد.

وی با بیان این که انسجام میان حوزه و دانشگاه سرآغازی برای پیشرفت و توسعه کشور است، ادامه داد: دستان پلید بدخواهان و دشمنان نظام اسلامی همواره برای ایجاد تفرفه و اختلاف در کشور فعال بوده است و این رویکرد همچنان در جامعه وجود دارد.

حجت الاسلام دیانی، طرح مسأله وحدت حوزه و دانشگاه از سوی امام خمینی(ره) را نشان دهنده دوراندیشی و آینده نگری بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: با وحدت حوزه و دانشگاه ارزش ها و تجربیات با هم تلفیق می شوند و این یکی از شاخصه های مهم وحدت حوزه و دانشگاه است.

وی به نقش شهید دکتر مفتح در برقراری زمینه وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: مجاهدت های علمی یک روحانی برجسته در آن مقطع موجب نامگذاری روز شهادت این شخصیت علمی و دینی کشور به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه شده است.

معاون فرهنگی دانشگاه مازندران با بیان این که باید از نگاه شعاری به مسأله وحدت حوزه و دانشگاه به شدت پرهیز شود، افزود: در شرایط امروز کشور که مسأله نفوذ دشمن مطرح است، یکی از راهکارهای مهم جلوگیری از پروژه نفوذ بدخواهان نظام، وحدت راهبردی حوزه و دانشگاه است.

وی وحدت حوزه و دانشگاه را بستری برای رشد و تعالی جامعه اسلامی در همه بخش ها دانست و گفت: فاصله گرفتن این دو بال علمی کشور خواست اصلی دشمنان نظام است که باید در این باره بسیار هوشیار باشیم.

معاون فرهنگی دانشگاه مازندران با بیان این که یکی از شاخص های مهم استقلال کشور وحدت حوزه و دانشگاه است، تصریح کرد: به طور حتم وحدت عملی، این بال علمی و اثرگذار جامعه اسلامی زمینه ساز وحدت در همه بخش های کشور خواهد شد.

حجت الاسلام دیانی با بیان این که وحدت حوزه و دانشگاه محیط های علمی کشور را از وجود عناصر منحرف و جریان نفوذ پاک خواهد کرد، بیان داشت: جریان خطرناک و خزنده نفوذ از همه روزنه های موجود در محیط های علمی به منظور اجرای نقشه ها و طراحی های خطرناک خود استفاده می کند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha