سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام  مهدی آقامیری

حوزه / چشم همه مردم آزادی خواه جهان به ایران اسلامی است و امام(ره) هم در این زمینه مدلی حکومتی خوبی را معرفی کرده اما از آن طرف نظام سلطه به دنبال این است تا حوزه را از دانشگاه جدا کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از بوشهر، مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر در نشست هم اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه گفت: حوزه و دانشگاه اگر بخواهد در جامعه تاثیرگذار باشد باید ابتدا محیط پیرامون خود را اصلاح کند و کم کم فضای جامعه تغییر دهد.

حجت الاسلام سید مهدی آقامیری با بیان اینکه باید مصداقی وارد عمل شد و از کلی گویی پرهیز کرد اظهار داشت: در موضوع مهمی همچون تولید ملی و اقتصاد مقاومتی هر فردی باید ببیند که به نوبه خود چه کمکی به جامعه در تحقق این امر می تواند کند؛ اگر مباحث مصداقی شود قطعا جامعه تاثیر می پذیرد.

وی نیز با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل(ره) گفت: حضرت امام(ره) توانست فضای با کیفیتی را در دانشگاه به وجود آورد و از آن استفاده کند.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه بحث مسئول بودن قشر دانشگاهی و حوزوی نسبت به جامعه یک اصل اساسی در جامعه است بیان داشت: چه بخواهیم و چه نخواهیم مسئو لیت قشر فرهنگی جامعه متوجه حوزه و دانشگاه است.

وی با بیان اینکه نظام سلطه به دنبال نا امیدی قشر جامعه نسبت به انقلاب است گفت: همه مردم آزادی خواه جهان چشمان به ایران اسلامی است و امام(ره) هم در این زمینه مدلی حکومتی خوبی  را معرفی کرده اما از آن طرف نظام سلطه به دنبال این است تا حوزه را از دانشگاه جدا کند و دانشگاهیان را نسبت به جامعه ناامید سازد.

حجت الاسلام دشتی تاکید کرد: نباید خود را از جامعه جدا کنیم؛ حوزه و دانشگاه در مباحث فرهنگی و دینی هیچگونه اختلاف نظری ندارند بلکه ممکن است نحوه اجرا در این دو متفاوت باشد. بهترین اعتکاف ها ما در دانشگاه ها صورت می پذیرد و در جریانات سیاسی بهترین نقش را قشر دانشجو ایفا می کند.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه نباید نسبت به محیط پیرامون خود بی تفاوت باشیم گفت: انقلاب ما انقلابی است که توانسته همه ظرفیت های فرهنگی و سیاسی را در خود جای دهد.

حجت الاسلام اسماعیلی از اساتید مدرسه علمیه سفیران هدایت برازجان با تاکید بر ارتباط بیشتر ما بین اساتید حوزه و دانشگاه گفت: کلاس های معارف اسلامی در دانشگاه ها توسط طلاب و حوزویان تدریس می شود و چه خوب است چنین اقدامی به صورت بلعکس در حوزه ها نیز انجام شود.

وی همچنین خواستار ارتباط بیشتر طلاب و دانشجویان شد گفت: این ارتباط نقش چشم گیری در تعالی فرهنگ جامعه خواهد داشت.

عبدالمجید مصلح در این نشست گفت: در فضای مجازی که بازیگران آن تک تک افراد جامعه هستند و هرکدام تلنگری به آن می زنند که با این فرآیند شکل گیری فرهنگ یک جامعه کار بسیار پیچیده ای است.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر فرهنگ را همچون تابلوی نقاشی توصیف کرد و اظهار داشت: فرهنگ مثل تابلوی نقاشی است که هر فرد روی آن یک خطی را ترسیم می کند و نهایتاً آن تابلو تبدیل به فرهنگ ما می شود نه آن خط.

وی با تاکید بر اینکه باید محتوای دینی را از حوزه گرفت گفت: محتواها باید رنگ دینی داشته و بر اساس معیارها باشند. دانشگاه ها هم می تواند در شاخصه سازی فرهنگی کمک کند.

گفتنی است در این جلسه تعدادی دیگر از اساتید حوزه و دانشگاه نظرات خود را پیرامون راه حل های تعالی فرهنگ جامعه و وحدت بیشتر حوزه و دانشگاه بیان کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha