شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حضرت آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه انسان برای رسیدن به انتخاب احسن نیاز به راهنما دارد، ابراز داشتند: حضرت علی(ع) می فرمایند «برای انتخاب راه بهتر و پرمنفعت تر لازم است با استاد خبره مشورت کرد و راهنمایی گرفت».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله علوی گرگانی  پیش از ظهر امروز در دیدار اعضاء سینماگران(خانه سینما) کشور با بیان اینکه خدا زمین را به عنوان ابزار خلق کرده است و  همه را  اسباب قرار داده و در اختیار انسان گذاشته گفتند: هدف از خلقت برای این است که انسان به کمال برسد و هدایت  شود.

 معظم له با بیان اینکه مهمترین دلیل مبعوث کردن انبیاء هدایت بشر و استفاده  درست از ابزاری مانند عقل است، افرودند: خدای متعال با فرستان پیامبران حجت را بر بشر تمام کرده اند تا فردای قیامت گلایه نکنند چرا برای هدایت راهنما نفرستاده است.

ایشان ابراز داشتند: انسان برای اینکه به کمال برسد لازم است  به دنبال هادی و ابزار کمال برود. عقل را خدا به بشر داده تا بهترین راه رسیدن به سعادت را انتخاب کند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: کسانی که به راه درست رسیدند و گمراه نشدند چون استاد داشتند و انبیاء الهی هم در حقیقت همان استاد راه  می باشند.

معظم له با بیان اینکه انسان برای رسیدن به انتخاب احسن نیازمند به راهنما دارد و این مسئله تنها در ارتباط با کمال نیست، ابراز داشتند: حضرت علی(ع) می فرماید برای انتخاب راه بهتر ومنفعت تر لازم است با استاد خبره مشورت کرد و راهنمایی گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha