پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شهید علی صفا موسی زاده

حوزه/ در سیزده سالگی پایش به جبهه های نبرد باز شده بود و این حضور تا پانزده مرتبه ادامه پیدا کرد تا به شهادت عارفانه اش انجامید.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،گوهر وجود طلبه شهید علی صفا موسی زاده در سال 1347 در سرعین از توابع اردبیل قدم به دنیا نهاد. پس از پایان دوره ابتدایی راه بزرگان تاریخ را در پیش گرفت و در حوزه علمیه اردبیل مشغول فراگیری علوم دینی شد. با اینکه هر سال چند بار در جبهه های جنوب به رزمندگان اسلام می پیوست، با وجود این از طلاب موفق به حساب می آمد.

صفات اخلاقی

همیشه در سلام کردن پیش قدم می شد. فردی رئوف و مهربان بود و برای پدر و مادرش احترام خوبی در نظر داشت. با اینکه کم سن و سال بود ولی در انجام دستورات خداوند اهتمام می ورزید.

اعزام مخفیانه

چون سن کمی داشت ، خانواده اش علاقه زیادی نسبت به اعزام او نشان نمی دادند. قبل از یکی از این اعزام ها به دفتر بسیج مراجعه و نسبت به عدم اعزام او اقدام می کنند، اما خانواده وقتی که برای بدرقه دیگر رزمندگان به محل اعزام، می آیند، متوجه می شوند که علی صفا با لباس بسیجی در اتوبوس نشسته است.

جهاد فی سبیل الله

در قبال حضورش در جبهه، چشمداشتی به حقوق نداشت. منقول است پس از یکی از اعزام ها از طرف پایگاه بسیج مقداری حقوق به خانواده ایشان داده می شود. این طلبه بسیجی وقتی به مرخصی می آید از اقدام بسیج و گرفتن از طرف خانواده، ناراحت می شود و آنها را به بسیج بر می گرداند.

آخرین اعزام

پانزدهمین اعزامش به جبهه مصادف شده بود با عملیات کربلای چهار، با شکست عملیات، داوطلبانه در جبهه ماند و خود را برای شرکت در عملیات کربلای پنج  برای رفتن برای عروج و برای شهادت مهیا کرد.

دست نوشته شهید

مانند صاحب خانه نباشیم که در خانه اش گنجی باشد که غبار و خاک هایی بر روی آن ریخته شده و متوجه نیست روی چه گنجی خوابید است! حال فرصتی به دست آمده، همه جا گنج است، وقت آزمایش و برداشت گنج است و صدای هل من ناصر ینصرنی به گوش می رسد، موقعیتی مناسب پیش آمده و حسین زمان در عصر ما قیام کرده است.

"نثار ارواح شهدا صلوات"

«والسلام»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha