پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کتاب

حوزه / رئیس دانشگاه علوم قرآنی بجنورد، مطالعه را دروازه فکر و اندیشه خواند و گفت: کتاب خوب تعالی بخش اندیشه بشریت است.

حجت الاسلام رحیم مهدوی پور در جریان بازدید از نهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بجنورد اظهار داشت: مطالعه کتاب باعث تقویت فکر و اندیشه انسان شده و زمینه رشد و تعالی جامعه را فراهم می کند.

وی با اشاره به فرموده رهبری مبنی بر اینکه کتاب همانند فضا و هوا برای بشریت بوده و یک نیاز ضروری برای جامعه است، افزود: کتابخوانی باعث ارتقای آگاهی و معرفت و نیز افزایش مهارت در زندگی انسان می شود.

رئیس دانشکده علوم قرآنی بجنورد ادامه داد: مطالعه، دروازه فکر و اندیشه است و فکر و اندیشه نیز حیات قلب و کلید درهای حکمت محسوب می شود، به همین دلیل در قرآن به قلم و کتاب اشاره شده که نشان از اهمیت آن ها در بین جامعه انسانی دارد.

وی با بیان اینکه بی تردید ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه باعث رشد و تعالی فرهنگ عمومی می شود، گفت: کتاب فرهنگ ساز و انسان ساز بوده و هیچ چیز در خصوص مطالعه نمی تواند با کتاب برابری کند.

حجت الاسلام مهدوی پور با تاکید بر اینکه زمانی می توان فرهنگ جامعه را ارتقا داد که اندیشه و تفکر افراد در آن جامعه بالا رود، افزود: برگزاری نمایشگاه های کتاب و تالیف کتاب از جمله راهکاری های تقویت و ارتقای فرهنگ در جامعه به شمار می رود.

 وی همچنین برگزاری جلسات معرفی کتاب در دانشگاه ها، مدارس و حوزه های علمیه و نیز در نمایشگاه ها را در افزایش سرانه مفید مطالعه تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: باید تحول بیشتری در حوزه ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین آحاد جامعه ایجاد شود تا سرانه مطالعه در کشور افزایش یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha