جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
هاشمی وزیر بهداشت

حوزه/ وزیر بهداشت گفت: درست است که انقلاب ما از قم شروع شد؛ ولی پس از آن، هیچ بیمارستانی در قم ساخته نشده و آنچه به اسم بیمارستان در استان قم وجود دارد، میراث مراجع و علمای ماست که مؤمنین و مؤمنات را ترغیب کردند که این بیمارستان را برای شهر قم بسازند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر قاضی زاده هاشمی، پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح بیمارستان فرقانی در قم، گفت: درست است که انقلاب ما از قم شروع شد؛ ولی پس از آن، هیچ بیمارستانی در قم ساخته نشده و آنچه به اسم بیمارستان در استان قم وجود دارد، میراث مراجع و علمای ماست که مؤمنین و مؤمنات را ترغیب کردند که این بیمارستان را برای شهر قم بسازند.
وی افزود: سرمایه این بیمارستان که از مجهزترین بیمارستان‎های کشور است، نیروی انسانی، دانش، مهارت و قلب رئوفی است که باید کادر پزشکی، درمانی و خدماتی این بیمارستان به بیماران ارائه کنند.
وزیر بهداشت اظهار کرد: یکی از مشکلات دولت، بدهی‎هایی است که مرتبط به بیمه‎هاست؛ امیدواریم پیش از اتمام این دولت، مرکزی درمانی را به مردم قم تقدیم کرده یا آن را پایه ریزی کرده باشیم.

قاضی زاده هاشمی با بیان این مطلب که امیدواریم 5 سال آینده مشکلی از حیث درمان در قم وجود نداشته باشد، خاطرنشان ساخت:  یکی از مسائل مهم در بحث درمان، فعالیت برای عدم بیماری مردم است؛ امروز به ازای هر سه هزار نفر در قم، یک مراقب سلامت وجود دارد و اگر همه ما مراقب باشیم، بار بیماری ها در قم کاهش پیدا خواهد کرد.
وی با تقدیر از مراجع عظام و خیران گفت: بهترین بهره انسان در زندگی، گذشتن از مالی است که خداوند به عنوان نعمت به او اهدا کرده است؛ آن هم گذشتن از مال در مسیر کاری که در خدمت خلق الله باشد؛ خوشبختانه قم از این نظر وضعیت بسیار خوبی دارد.
وزیر بهداشت افزود: مسئولین شهر و استان باید مؤمنان را برای فعالیت های خیرانه ترغیب کنند؛ چراکه امروزه خیرین منتظر یک اشاره هستند؛ ولی مشکلاتی در سر راه آنها برای فعالیت وجود دارد.
قاضی زاده هاشمی در پایان تصریح کرد: بیمارستان امیرالمومین(ع) به همت بیت آیت الله خوانساری(ره) در حال تجهیز و تکمیل است و بیمارستان نیروگاه نیز در حال اتمام است؛ امروز نیز در محضر حضرت آیت الله مکارم شیرازی بر این امر موافقت شد که بیمارستان جمکران به بیمارستان ویژه بانوان مبدل شود و امیدواریم استانداری و شهرداری در زمینه احداث این مرکز یاری کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha