جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
وحدت حوزه و دانشگاه

حوزه/ مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه فرهنگیان همدان تصریح کرد: حوزه و دانشگاه باید همدیگر را درک کنند و هم دیگر را با تمام ویژگی های موجود به رسمیت بشناسند  که این سبب مفاهمه دو نهاد می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان ظهر امروز حجت الاسلام جلال سبحانی، ظهر امروز در کرسی آزاد اندیشی مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان گفت: با عمل، وحدت بین حوزه و دانشگاه صورت می گیرد و با جلسات تئوری و نمادین این امر حاصل نمی شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت شناساندن وحدت به جامعه، ابراز داشت: یکی از مهم ترین لوازم های وحدت بین حوزه و دانشگاه، شناساندن این وحدت در بین دو نهاد و همچنین در سطح جامعه است.

حجت الاسلام سبحانی خاطرنشان کرد: منظور از وحدت در فلسفه ادغام دو شی است که این معنا مد نظر ما نیست، بلکه باید نگرش حوزه و دانشگاه یکسان شود و نباید گروهی خود را برتر بدانند.

وی در ادامه افزود: به گفته رهبر کبیر انقلاب ثمره این انقلاب همین وحدت و نزدیکی بین حوزه و دانشگاه است، و یکسان شدن نگرش حوزه و دانشگاه همان حفظ اسلام و آرمان های انقلاب است.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه فرهنگیان همدان تصریح کرد: حوزه و دانشگاه باید همدیگر را درک کنند و با تمام ویژگی های موجود به رسمیت بشناسند  که این سبب مفاهمه دو نهاد می شود.

وی در ادامه ابراز داشت: دانشجو باید درک کند که یک روحانی به عنوان عالم دینی یک سری ویژگی ها دارد و طبق آن با او تعامل کند و همچنین فضایی فراهم شود که هر دو گروه حرف های خود را بزنند.

حجت الاسلام سبحانی گفت: ما به آزاد اندیشی اعتقاد داریم ، آزادی در مسایل فکری و حل معضلات، که این در فضای آزاد صورت می گیرد، هر چیز جای خود را دارد و مباحث تخصصی نباید در فضای عمومی صورت پذیرد.

وی در پایان با اشاره به مضرات تفکر سکولار گفت: دشمنان ما نظیریه پردازان ما را همچون مطهری، باهنر، بهشتی و مفتح ها را از ما گرفتند، نباید در جامعه القا شود که نظام دینی کارآمدی ندارد و در این مورد باید روشنگری صورت گیرد. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha