شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام محمد هادی مفتح- همایش وحدت حوزه و دانشگاه در ایلام

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه قم تصریح کرد: دغدغه شهید مفتح در آن زمان دین دار کردن دانشگاهیان بود، چرا که اسلامی که از متخصص دین گرفته نشده باشد، منافق و مارکسیست شدن را به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدهادی مفتح، امروز در همایش وحدت حوزه و دانشگاه، در دانشگاه ایلام، اظهار کرد: تشخیص به هنگام وظیفه و استقامت در راه انجام وظیفه از جمله ویژگی‌های شهید مفتح بود که شخصیت این روحانی برجسته را بازر کرد.

نماينده وزير علوم در هيات نظارت بر تشكل هاي اسلامي دانشگاهيان دانشگاه قم با بیان اینکه در دوره رضا خان که کسی شوق و میل رفتن به حوزه های علمیه را نداشت، افزود: شهید مفتح در حوزه علمیه همدان تحت تعلیم استاد ملا علی همدانی به حوزه می رود و در آن زمان بر اساس آموخته های که داشت طلبه می شود و مدارج تحصیلی طلبگی را طی می کند.

وی با اشاره به اینکه بعد از همدان برای ادامه تحصیل به قم مهاجرت می کند، تصریح کرد: در آن زمان که در حوزه دروس فلسفه و حکمت رونق نداشته شهید مفتح در این باب وارد می شود و فلسفه و حکمت را رونق بخشید و با استقبال طلاب مواجه شد.

حجت الاسلام والمسلمین مفتح با بیان اینکه در آن زمان جوانان با انواع اندیشه های الحادی مواجه بودند، عنوان کرد: شهید مفتح روی رابطه دانشگاهیان و حوزویان کارهای زیادی کردند و می گفت باید به دانشگاه نزدیک شد آن هم از دیدگاه یک دانشجو .

عضو هیئت علمی دانشگاه قم با تاکید بر اینکه باید دانشگاه را از زاویه دید یک دانشجو دید و لمس کرد، تصریح کرد: دغدغه شهید مفتح در آن زمان دین دار کردن دانشگاهیان بود، چرا که اسلامی که از متخصص دین گرفته نشده باشد منافق و مارکسیست شدن رابه همراه دارد.

وی با بیان اینکه در آن زمان در حوزه علمیه قم غیر ممکن برای شهید مفتح وجود نداشت، گفت: تاثیری که این شهید بزرگوار در جامعه گذاشت هنوز برای ما زنده است و آن را حس می کنیم و وحدت حوزه و دانشگاه که جدایی و فاصله بین این دو نهاد را از بین برد، حاصل مجاهدت های ایشان است.

حجت الاسلام والمسلمین مفتح با اشاره به این که اولین سمینار وحدت حوزه و دانشگاه در یکم آبان ماه سال 58 توسط شهید مفتح در دانشکده الهیات دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: الان دانشگاه بر سر دوراهی بی دینی و دین انحرافی نیست و به برکت خون شهیدان، جامعه اسلامی ما امروز سر پا ایستاده است.

نماينده وزير علوم در هيات نظارت بر تشكل‌هاي اسلامي دانشگاهيان دانشگاه قم، افزود: ما باید به اینکه توجه داشته باشیم که مشکلاتی که امروز در حوزه حجاب وجود دارد به خاطر این است که نظریه فرهنگی در این حوزه نداریم و حوزه به تنهایی نمی تواند کاری از پیش ببرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha