پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت اله مصباح یزدی

حوزه/ رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفتند: فراموش نکنیم این نعمت ها چگونه به دست آمده و چرا شعار مرگ بر این و آن داده و شهید دادیم و زندان و شکنجه رفتیم؛ این کارها انجام شده تا این نظام برقرار شود؛ ولی آرام آرام ارزش ها کمرنگ شده و گناه، رشوه خواری، فساد و زیر میزی را مشاهده کرده و احساس خطر نمی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی امشب در جمع گروهی از فرماندهان عالی ناجا شرکت کننده در دوره بصیرت افزایی قم اظهار داشت: خیلی از افراد قدر امام راحل را شناخته و بهترین آنها همان جوانانی بودند که در جبهه شهید شده و تعداد آنان به 200 هزار نفر می رسد تا این نظام برپا شود؛ اما آیا ما قدر این نعمت را درست می دانیم؟ اینها برای قران و اسلام شهید شدند؛ ولی ما به غفلت افتادیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: یکی از نگرانی های جدی، فراموشی آرام اهمیت انقلاب، نهضت و اسلام است که باید مراقب آن بود.

این استاد حوزه ابراز داشت:‌گاهی در برخی از گوشه های کشور، ارزش های انقلابی کمرنگ می شود و وقتی با رفتار مردم در اول انقلاب می سنجیم، خیلی تفاوت دارد و روحیه گذشته با کنونی تفاوت کرده و سیر نزولی دارد و اگر این منحنی به این سیر نزولی ادامه یابد، به صفر می رسد.

آیت الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: اگر این اتفاق بیفتد، خداوند متعال نعمات خود را از ما دریغ کرده و برای دوری از این خطر باید از خواب بیدار شویم.

ایشان ادامه داد: فراموش نکنیم این نعمت ها چگونه به دست آمده و چرا شعار مرگ بر این و آن داده و شهید دادیم و زندان و شکنجه رفتیم؛ این کارها انجام شده تا این نظام برقرار شود؛ ولی آرام آرام ارزش ها کمرنگ شده و گناه، رشوه خواری، فساد و زیر میزی را مشاهده کرده و احساس خطر نمی کنیم.

رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: در اول انقلاب وقتی می خواستند به برخی نظامی ها درجه بدهند، این درجه را برای خود کسر شأن می دانستند،؛ امروز باید دقت داشته باشیم که مبادا خدای ناکرده رقابت کنیم و بخواهیم به ناحق ارتقا پیدا کنیم.

ایشان ادامه داد: سنت های خداوند تغییر ناپذیر است و اگر قدر نعمت های ایشان را ندانیم، ضمانتی برای بقا نخواهیم داشت و در آخرت نیز خداوند ما را با دشمنان خود محشور می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: دستاوردهای ما از خون شهیدان است؛ اما برخی خون شهدا را با زرق و برق دنیا معامله کردند؛ باید شناخت خود را نسبت به دین افزایش داده و آن را بیشتر بشناسیم.

آیت الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: امام حسین ع خون خود را نثار کرده تا بندگان خدا را از گمراهی نجات دهد و اگر امام را دوست داریم باید خود را از جهالت نجات دهیم و دین را بهتر بشناسیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: نعمت های خداوند برای انسان قابل شمارش نیست و این نعمت های بی شمار الهی به دو دسته کلی تقسیم می شوند؛ یک دسته نعمت هایی که اثر خود را به صورت طبیعی برای رشد انسان می گذارد و نمونه آن تابش آفتاب، باران و اکسیژن در هوا است.

آیت الله مصباح یزدی بیان داشت: اگر فاصله خورشید تا زمین کمی بیشتر و یا کمتر می شد، تمام موجوادات عالم دچار سوختگی و یا یخ زدگی می شدند.

ایشان دسته دوم نعمت های خداوند را شامل نعمت هایی دانست که انسان ها باید آنها را شناخته و به آن توجه کند تا بتواند خوب استفاده کند و ابزار شناخت این نعمت ها نیز معرفت می باشد.

آیت الله مصباح یزدی بیان داشت: اگر این نعمت های خداوند را نشناسیم خود ما متضرر و دچار بلا می شویم، کسانی که انبیای الهی را نشناسند، از نعمت وجودی آنها هم نمی توانند استفاده کنند و بر کفر آنها نیز افزوده می شود.

این استاد حوزه ادامه داد: امروز در دنیا مردم نیاز شدید به اسلام دارند و خیلی از آنها اصل اسلام و پیامبر(ص) را نمی شناسند؛ برخی نام پیامبر اعظم (ص) را شنیده؛ ولی از محتوای پیام ایشان اطلاعی ندارند.

آیت الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: مردم در دنیا علاقه بسیار شدیدی به اسلام دارند ولی مبلغ و معرفی نبود؛ در یکی از کشورها یک یهودی کلاسی به نام اسلام شناسی بازکرده و در ازای دریافت پول، به مسیحیان اسلام یاد می دهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت:‌ وقتی انسان این سخنان را می شنود، فکر می کند بیشتر شبیه طنز است ولی واقعیت اینگونه است؛ خداوند به مسلمانان تکلیف داده که دین اسلام را به دیگران هم معرفی کنند تا بهره ببرند.

آیت الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: ما در درون کشور خود و از مکتبی که از پیامبر اکرم (ص )گرفته و مفت و مجانی در اختیار ما قرار گرفته، خیلی از معارف و مسائل را خبر نداریم.

رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) یادآور شد: اگر کسی در دورترین نقاط یک کشور خارجی مدعی شده که سرطان را معالجه می کند، بنده گمان می کنم صدها نفر بار سفر می بندند و هزینه های سنگین تحمیل می کنند تا ببینند واقعت دارد یا نه؛ چون نیاز دارند.

آیت الله مصباح گفت: آیا چیزهایی که پیامبر اکرم و ائمه اطهار برای ما به ارمغان آورده اند کمتر از داروی سرطان است؟ ما باورمان درست نیست، در منزل همه ما قرآن کریم است باید باز کنیم که داخل این کتاب چیست.

عضو جامعه مدرسین ادامه داد: ما همت نمی کنیم که درون قرآن کریم چه چیزی نوشته شده است؛ همت ما ضعیف و ایمان ما هم کمی کمرنگ است؛ آیا با گذاشتن قرآن در جیب خود، مشکلات حل می شود؟؛ باید قران را بخوانیم و مشکلات را حل نماییم.

ایشان گفت: اگر باور کنیم راه حل مشکلات کشور در این کتاب آسمانی است آیا همینگونه باید رفتار کنیم؟ اگر پیامبر و قرآن کریم نبود، هیچ کدام از ما راه صلاح و بهشت را پیدا نمی کردیم؛ متاسفانه آنگونه که باید از این میراث پیامبر (ص) استفاده نمی کنیم.

آیت الله مصباح یزدی اظهار داشت: بعد از قرن ها مسلمانان اطلاعات لازم را از قرآن کریم ندارند؛ در دوران ستمشاهی با تحصن و اعتراض علما، کلاس های قرآنی در برخی مدارس می گذاشتند.

ایشان ادامه داد: بنده در مدرسه ای تحصیل می کردم که یک نفر روخوانی قرآن را بلد نبود و ما کلمات قرآن را از یک زرتشتی سوال می کردیم.

این استاد حوزه بیان داشت: مدت ها بر این مردم مسلمان و عاشق اهل بیت(ع) گذشته و خدا بر این مردم منت نهاده و یکی از سلاله های پیامبر(ص) را برانگیخت که دستگاه 2500 ساله شاهنشاهی را سرنگون و یک حکومت اسلامی را برپار و نقشه های دشمنان را باطل کرد.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha