شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 نیجریه به دنبال ارائه اوراق قرضه اسلامی است

حوزه/ مدیریت دفتر بدهی نیجریه اعلام کرد که این کشور به دنبال مشاوران مالی، حقوقی و شرکت‌های متولی برای سازماندهی نخستین اوراق قرضه اسلامی است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از رویترز، روز گذشته مدیریت دفتر بدهی نیجریه اعلام کرد که دولت این کشور به دنبال مشاوران مالی و حقوقی و شرکت‌های متولی برای سازماندهی اولین اوراق قرضه اسلامی در بازار داخلی هستند.

این عضو اوپک که بزرگترین اقتصاد آفریقایی را در دست دارد در حال کار بر روی اولین صکوک مستقل است، اما اندازه بالقوه این معاملات اقتصاد اسلامی هنوز مشخص نشده است.

کشور نیجریه که در حال حاضر در یک رکود اقتصادی به سر می‌برد و نیاز به افزایش بودجه برای مقابله با کسری بودجه دارد، کمیته‌ای دولتی برای تعیین مقدار فروش اوراق قرضه اسلامی، زمان و صلاحیت این امر منصوب کرده است.

صدور صکوک مستقل بخشی از طرح دفتر بدهی نیجریه برای توسعه منابع جایگزین بودجه و ایجاد یک منحنی معیار است.

مدیریت دفتر بدهی نیجریه همچنین اعلام کرد که این سازمان به خدمات بانک‌ها برای انتشار اوراق و مشاوره‌ مالی، به خدمات شرکت حقوقی برای مشاوره حقوقی و به یک شرکت متولی نیاز دارد و فرصت اعلام شده برای مناقصه این مشاغل تا 9 ژانویه می‌باشد. انتظار می‌رود مشاوران با دفتر بدهی با موضوع صکوک همکاری داشته باشند.

کشور نیجریه بیشترین جمعیت مسلمان را در جنوب صحرای آفریقا به خود اختصاص داده است و تقریبا نیمی از جمعیت 180 میلیونی در این کشور را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha