جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسابقات قران در افغانستان

حوزه/ بیست و دومین جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی(ص) در نمایندگی افغانستان در بخش های کتبی، شفاهی و آثار در حال برگزاری است. معاون فرهنگی تربیتی نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در افغانستان گزارشی از این جشنواره ارائه داد.

حجت الاسلام شیخ زاده، معاون فرهنگی تربیتی نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در افغانستان در گفتگو با سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، گفت: بیست و دومین جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی(ص) در نمایندگی افغانستان در بخش های کتبی، شفاهی و آثار در حال برگزاری است.

حجت الاسلام  شیخ زاده تصریح کرد: بخش معارفی (کتبی) برای طلاب مقاطع کاردانی و کارشناسی تعریف شده است که داوطلبین این بخش می بایست کتاب کلام ناب را مطالعه و آزمون دهند.

وی ادامه داد: بخش کتبی در مدارس همکار ولایات شمال شامل بلخ،جوزجان،قندوز و بدخشان و نیز در ایالات مرکزی همچون هرات، مزار، غزنی، و دایکندی برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی تربیتی نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در افغانستان عنوان کرد: بخش مهارتی شفاهی در رشته های حفظ کل، حفظ 15 جزء، حفظ 5 جزء، قرائت تحقیق ویژه برادران، قرائت ترتیل ویژه خواهران در حال برگزاری است که تا کنون مرحله مقدماتی در ایالت هرات با شرکت طلاب مراکز همکار جامعه المصطفی برگزار شده است.

وی ادامه داد: ایالات دیگر همچون کابل و مزار نیز در روز های آتی نسبت به انجام مرحله مقدماتی بخش شفاهی اقدام خواهند کرد.

حجت الاسلام  شیخ زاده عنوان کرد: بخش آثار نیز در رشته مقاله نویسی با موضوع قرآن و تمدن اسلامی و پایان نامه در موضوعات قرآنی و حدیثی تعریف شده است.

معاون فرهنگی تربیتی نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در افغانستان بیان داشت: در بخش کتبی در نمایندگی افغانستان تا کنون 1400 نفر ثبت نام کرده اند و ما نیز در حال ارسال منابع چاپ شده جشنواره به مراکز دینی در ایالات مختلف افغانستان هستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha