جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی / بجنورد

حوزه/ نماینده ولی‌ فقیه در خراسان شمالی، با تاکید بر شناسایی نیازمندان و محرومان، بر فراهم شدن بستر و امکانات زیارت آسان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان شمالی اظهار داشت: امروز دفتر تولیت آستان قدس در استان افتتاح می ‌شود و این نوعی صله رحم بوده که امام رضا (ع) نیز با توجه به احادیث و روایات همواره به این موضوع تاکید داشته اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه صله رحم مراحل مختلفی دارد، افزود: آموزش و بصیرت بخشیدن از مراحل صله رحم است.

امام جمعه بجنورد هدف  راه اندازی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان شمالی را ترویج فرهنگ رضوی و معارف قرآنی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در این استان عنوان کرد.

وی همچنین رسیدگی به امور محرومان و مستضعفان و محرومیت زدایی از این استان که به عنوان باب الرضا (ع) مطرح است را از دیگر اهداف راه اندازی این دفتر نمایندگی برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه درب حرم مطهر امام رضا(ع) همواره روی عاشقان آن حضرت باز است، اظهار داشت: امیدواریم با این کار خیری که در استان انجام و دفتر نمایندگی ایجاد شد، شاهد گسترش بیش از پیش فعالیت‌های آستان قدس رضوی در استان باشیم.

رئیس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه می ‌بایست نیازمندان و محرومان در استان شناسایی و از امکانات زیارت برخوردار شوند، گفت: علاوه بر این زمینه خدمت عاشقان آن حضرت در لباس خادمی فراهم می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی اظهار امیدواری کرد تا با این حرکت و افتتاح این دفتر نمایندگی در استان، شاهد پیوند بیشتر با آستان قدس رضوی باشیم .

وی با یادآوری اینکه خراسان شمالی همسایه امام رضا (ع) بوده و به عنوان باب الرضا مطرح است، اظهار داشت: همه ساله زائران زیادی از این استان برای تشرف به حرم رضوی گذر می کنند.

امام جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: انتظار می رود تا آستان قدس رضوی امکانات لازم برای خدمات‌ رسانی به زائران آن امام رئوف (ع) را در مسیر خراسان شمالی به مشهد مقدس فراهم کند.

گفتنی است، مراسم افتتاح دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان شمالی در محل سالن جلسات بانک صادرات بجنورد برگزار شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha