شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آل سعود

حوزه/عالم عربستانی گفت: سعودیها که نتواستند جلوی سیاست های معقولانه ، متعالی و انسان دوستانه ایران را بگیرند مثل یک دیوانه به این سو آن سو می روند و هر روز خود را در یک منطقه درگیر می‎کنند؛ قطعا خون شهدا از جمله شیخ نمر به سرنگونی آل سعود ختم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» الشیخ احمدالحجازی پیش از ظهر امروز درمراسم بزرگداشت آیت الله شیخ نمر که در مسجد امام کاظم(ع) شهرک پردیسان قم و با حضور مدیر حوزه های علمیه برگزار شد گفت: یکی از اهداف پیامبران الهی، مبارزه با ظلم ظالمان بوده است و پیامبر اکرم(ص) نیز تلاش کردند که مردم را از ستم دشمنان حقیقی مردم نجات دهند.

وی افزود: این هدف و رسالت توسط بسیاری از مصلحان جهان انجام شد؛ مکتب اهل بیت(ع) نیز در همین راستا قراردارد؛ زیرا نمیتوان جز این راه دیگری رفت؛ امام حسین(ع) نیز در همین راستا گام برداشتند و امام راحل نیز به عنوان یک مصلح بزرگ در همین راستا حرکت کردند.

الشیخ احمدالحجازی بیان کرد:گروه هایی چون اخوان نیز در مسیر اصلاح گام برداشتند، ولی امام(ره) هدف خود را ساقط کردن حکومت ظلم و ستم ذکر کردند و فرمودند، پس از سقوط شاه باید با مردم حرکت مصلحانه خود را دنبال کنند؛ امام راحل فرمودند، به این دلیل که اسلام در خطر است جان و مال مانیز باید در خطر قرار گیرد تا اسلام پیروز شود.

این عالم عربستانی گفت: یکی از ویژگی های امام راحل این است که زمانی که شیعیان در کشورهای دیگر سخنان امام را شنیدند یک عنصر ماهوی و درونی در وجود آنها دمیده شد و محبت حضرت امام(ره) در وجود همه مردم ایجاد شد؛ در زمان انقلاب اخبار انقلاب را از رادیو عربی تهران شنیدم که ما نیز در آن زمان با ایشان لبیک گفتیم زیرا امام شعار هیهات منا الذله سردادند.

وی افزود: شیعیان عربستان از اوایل انقلاب  به شکل مستقیم یک انقلاب کوچک در منطقه شرقیه ایجاد کردند و از همان ابتدا  علیه آل سعود شعار دادند؛ وهابیون، شیعه را به عنوان دشمن معرفی میکنند و تلاش می کنند که ما را از عربستان حذف کنند؛ آنها در کتب درسی همیشه از کفر شیعه و مشرک بودن شیعه سخن می‏گویند.

حجازی بیان کرد: شیخ نمر برای دفاع از حقوق شیعیان در جریان بیداری اسلامی برخاستند؛ زیرا هیچ کسی از شیعیان دفاع نمی کند؛ فشار وهابیت و آل سعود بسیاری زیاد است؛ شیخ نمر بیان کرد که اگر من جلوی ظلم و ستم آل سعود سخن نگوییم کسی جرات نمی کند از حقوق شیعیان دفاع کند.

این عالم عربستانی گفت: زمانی که آل سعود در بحرین حضور نظامی پیدا کرد، شیخ نمر نسبت به این مساله اعتراض کردند؛ ایشان بیان کرد که من میدانم که نتیجه این حرف من به شهادت ختم می شود؛ ایشان سعی کردند که در میان جوانان عربستان بیداری ایجاد کنند؛ خود وی بیان میکند که من خون خود را فدای بیداری جوانان عربستانی میکنم؛ کسی جز ایشان جرات نمی کرد در خصوص این ظلمها در عربستان سخنی بگوید.

وی افزود: ایشان جوانان را به خیابان‌ها فراخواند که اعتراض خود را به شکل عملی و بدون هیچ گونه تعرض و خونریزی انجام دهند؛ ولی آل سعود برنتافت و او را به شهادت رساندند؛ شیخ نمر بیان می کرد که هر بلایی امروز گریبان اسلام را گرفته به خاطر سعودیها است.

حجازی بیان کرد: در عربستان کسی حس آزادی ندارد؛ عربستان با برخورد امنیتی شدید با مردم، اجازه آزادی فکری به  آنان نمی دهد؛ چندی بعد چندین نفر به اتهام جاسوسی برای ایران دستگیر شدند که این مساله یک اتهام آشکار است زیرا آنها سعی می کنند به هر نحوی ایران را محکوم کنند؛ 15 نفر از این تعداد به تهمت جاسوسی برای ایران و ترویج تشیع چند روز پیش به اعدام محکوم شدند.

این عالم عربستانی گفت: سعودیها  که نتواستند جلوی سیاست های ایران را بگیرند مثل یک دیوانه به این سو آن سو می روند و هر روز خود را در یک منطقه درگیر میکنند؛ قطعا خون شهدا از جمله شیخ نمر به سرنگونی آل سعود ختم خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha