جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 402981
۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
مدرسه امام خمینی یزد

حوزه/ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بازدید و طی گفتگو با مدیر و معاون مدرسه مقرر شد تا تفاهم نامه ای برای مرمت این مدرسه امضاء شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، فاطمه دانش یزدی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بازدید کرد و درنشستی با مدیر و معاون مدرسه مقرر تا تفاهم نامه ای برای مرمت این مدرسه امضاء شود.

حجت الاسلام علی حبیبیان در حاشیه این جلسه، گفت باتوجه به نیازهایی که در مدرسه وجود داشت، قرار شد تا تفاهم نامه ای تنظیم شود تا تمام کارها به صورت مشارکتی بین مدرسه علمیه امام خمینی(ره)و اداره میراث فرهنگی استان صورت گیرد.

وی در ادامه به نحوه کار اشاره کرد و اذعان داشت: اینکه گفته می شود مشارکتی ، به این معنا است که ابتدا اداره میراث فرهنگی استان یزد توسط کارشناس خود بازدید دقیقی را از مدرسه خواهد داشت و این کارشناس با اعلام مبلغ مورد نیاز برای مرمت، کار مرمت مدرسه با تفاهم بین دو مرکز آغاز خواهد شد.

گفتنی است، مدرسه علمیه امام خمینی(ره) مربوط به دوره قاجار است که  در سال 1240ه.ق به دستور شاهزاده محمدولی میرزا ساخته شده و در حکومت رضاخان به بیمارستان بیماران روانی و بعد به نوانخانه و پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بازسازی و به مدرسه علمیه تبدیل شد

این مدرسه در نزدیک مسجدجامع کبیر یزد واقع شده و ۲۷ دی ۱۳۷۷ با شمارهٔ ثبت ۲۱۸۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha