شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی

حوزه / حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی گفت: ایمان، تقوا و روحیه تسلیم در برابر خداوند سه عنصر وحدت بخش بین حوزه و دانشگاه محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی، در گردهمایی جمعی از حوزویان و دانشگاهیان که به مناسبت هفته وحدت حوزه و دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: در مبارزات پیش از انقلاب، طلبه‌ها اعلامیه‌های امام خمینی(ره) را به دانشجویان می‌رساندند و آن‌ها نیز در دانشگاه‌ها توزیع می‌کردند و این یکی از مصادیق وحدت بین حوزویان و دانشگاهیان بود.

وی تصریح کرد: خداوند در آیه 101 سوره آل عمران می‌فرماید: هر کس به خدا وصل شود، راهش را پیدا می‌کند و این نگاه قرآنی نشان می‌دهد که برای دست‌یابی به وحدت توحیدی، فرد فرد انسان‌ها باید اعتصام به حبل ‌الله داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: خداوند در آیه 103 سوره آل عمران نیز می‌فرماید: پس از این‌که فرد فرد شما اعتصام به حبل الله پیدا کردید، ضروری است پای کار وحدت جمعی بیایید.

امام‌جمعه قزوین با تأکید بر این که خداوند در آیه 102 سوره آل عمران سه عنصر را لازمه دست‌یابی به وحدت جمعی معرفی کرده، اضافه کرد: خدای متعال ایمان، تقوا و روحیه تسلیم در برابر خداوند را سه عنصر وحدت بخش و ارتقا دهنده انسان‌ها از اعتصام فردی به اعتصام جمعی معرفی کرده است.

وی افزود: وحدت باید در راستای ارزش‌های متعالی، آرمان‌های الهی و آرمان‌های انبیاء و اولیاء الهی قرار گیرد و اگر بر اساس ولایت خداوند اتحاد و انسجام پیدا کنیم، در حقیقت به وحدت توحیدی دست پیدا کرده‌ایم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha