جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام ربانی

حوزه/ حجت الاسلام ربانی با بیان اینکه کسب معرفت عمیق نسبت به امامان اولین وظیفه شیعیان است، گفت: معرفی ائمه اطهار به عنوان الگو های بالای اخلاقی در جهان امروز از وظایف مهم شیعیان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام حسین ربانی، پیش از ظهر امروز در سومین همایش علمی و پژوهشی امام موسی کاظم و امام جواد(ع)، در اصفهان اظهار کرد: در مسئله حق باید توجه کنیم که یک امر دو طرفه است و مسئله وظیفه نیز این گونه بوده و یک امر دو سویه است.

وی با بیان اینکه  یکسری وظایف برعهده امامان، پیامبران و به طور کلی رهبران است، گفت: در قبال وظایف رهبران، یکسری وظیفه برعهده امت است، ولی وظیفه اصلی رهبران و در راس آنها امامان بزرگوار، هدایت و راهنمایی و ایجاد تزکیه نفس ومعنویت در میان مردم است.

حجت الاسلام ربانی تاکید کرد: امامان صرفا برای آباد کردن آخرت مردم نیامده اند، بلکه در درجه نخست هدفشان این است که راه و رسم چگونه زیستن را در دنیا به مردم بیاموزند.

وی ادامه داد: حال وظیفه ما در قبال این امام و هادیان جامعه چیست،  به طور قطع کسب معرفت و شناختن ائمه اطهار(ع) و رهبران جامعه به صورت عمیق، اولین وظیفه ما است.

امام جمعه خوراسگان خاطرنشان کرد: دومین وظیفه  ما در قابل هادیان جامعه اسلامی که در راس آنها ائمه اطهار قرار دارند، پس از کسب معرفت ، اطاعت امر آنها است.

وی با اشاره به بالاترین افراطی گری ها  و تندروی ها در جهان امروز به اسم اسلام و دین که هدفی جز به نمایش گذاشتن چهره ای خشن از اسلام ندارد، تصریح کرد: در این شرایط ما وظیفه داریم به بهترین نحو سیره  امامان رابشناسیم و آنها را به عنوان الگوها ی صالح  و بی بدیل در زمینه اخلاق به دنیا معرفی کنیم.

حجت الاسلام ربانی افزود: شناخت  نسبت به ائمه اطهار(ع) نباید محدود و منحصر به دانستن زمان تولد و وفات، نام ها و القاب و اسامی باشد، بلکه تبیین عادت های حسن اخلاقی، ابعاد علمی، اجتماعی و فرهنگی در زمره شناخت  و معرفت این رهبران جامعه قرار می گیرد.

وی در ادامه به بعد زهد و تقوا و عبادت امام موسی کاظم(ع) پرداخت و به 14 سال عمر این امام شریف در زندان های حاکم جور بنی امیه پرداخت و گفت: اهتمام امام موسی کاظم(ع) در زندان ها به عبادت و عدم غفلت از خالق خویش در سخت ترین شرایط از شاخصه های ابعاد این امام است.

حجت الاسلام ربانی عنوان کرد: نحوه رفتار مبارزانی امام موسی کاظم(ع) در زندان ها علیه ظالمین بهترین الگوی مبارزاتی در زمان انقلاب اسلامی علیه رژِیم شاهنشاهی بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha