جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جشن میلاد نبی اکرم (ص) در پاکستان، با حضور مسلمانان و مسیحیان

حوزه/ مسلمانان و مسیحیان فرانسیسکن در پاکستان یک مراسم جشن میان ادیانی به مناسبت ولادت پیامبر اکرم (ص) برگزار کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، مسلمانان و مسیحیان لاهور در پاکستان روز گذشته مراسم جشن میان ادیانی به مناسبت ولادت پیامبر اکرم (ص) برگزار کردند. جشن میلاد نبی مکرم اسلام (ص) در مرکز مسیحیان با نام دارالنعیم و با حضور دو گروه مذهبی مسلمانان و مسیحیان فرانسیسکن برگزار شد.

جمیل آلبرت هماهنگ کننده مذهبی در سازمان صلح عدالت و تمامیت آفرینش گفت: این نخستین بار است که ما همه را برای بزرگداشت عید میلاد پیامبر و همچنین جشن کریسمس دعوت کرده‌ایم. علمای اسلامی دوستان خوب ما هستند و بسیاری از آن‌ها با وجود اختلافاتی که در میان مسلمانان برای جشن گرفتن این روز وجود دارد، حضور پیدا کردند. جشن گرفتن ولادت پیامبر اسلام در یک سازمان مسیحی می‌تواند برای تمام کشور الهام‌بخش باشد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از هر دو کتاب مقدس قرآن و انجیل آغاز شد. سپس روحانیون مسلمان نماز مغرب را در محراب کلیسا اقامه کردند. در ادامه مسیحیان سرودهای کریسمس و اشعاری در ستایش حضرت محمد (ص) خوانده و هر دو گروه مسلمانان و مسیحیان شام را با هم صرف کردند. در پایان نیز کیک اهدایی مسلمانان برش داده شد.

جان بابر کشیش کلیسای سنت مری در استان پنجاب این لحظه را مقدس نامیده و عدم تمایز میان ساکنان مسلمان و مسیحی را زیبا دانست.

وی و دیگر سخنرانان این جلسه مدارا، همدلی و محکوم کردن تروریسم را از  لزومات اصلی جامعه اسلامی دانستند.

دکتر الطاف طارق از پنجاب نیز گفت: این نخستین باری است که خانواده من مراسم کریسمس را از نزدیک می‌بینند و بچه‌ها از دیدن درختان تزئین شده به وجد آمده‌اند. کودکان در مواجه با اعتقادات دینی مسیحیت، درک گسترده‌تری نسبت به دین خودشان بدست آورده و این تنها راه مقابله با جنگ فرقه‌ای جاری میان دو گروه در پاکستان است.

وی افزود: همه به عظمت و بزرگی پیامبر اسلام اذهان داشته و ما نیز به حضرت مسیح احترام می‌گذاریم و کریسمس از نظرمان از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha