پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام خادمی

حوزه/ آگاهی نسل جوان نسبت به سیره ائمه اطهار(ع) یک وظیفه اصلی است و سرمایه گذاری در این عرصه اهمیت دارد؛ معرفت نسبت به امامان بی شک باعث رفع مشکلات می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سید محمد علی خادمی، پیش از ظهر امروز در سومین همایش علمی و پژوهشی امام موسی کاظم(ع) و امام جواد(ع)، در اصفهان اظهار کرد: امروز افتخار داریم در کنار دریای امامت قرار داریم  و مکتب شیعه افتخار دارد که اصول و مبنای خود را بر امواج خروشان سیره و سنت نبوی و ائمه اطهار قرار داده است .

وی با بیان اینکه امامان ما همه نور بوده اند، گفت: امامان شیعه به عنوان رهبران جامعه اسلامی تلقی می شوند، بنابراین باید بخشی از وقت خود را به کسب شناخت آنها قراردهیم.

این پژوهشگر حوزوی یادآور شد: آگاهی نسل جوان نسبت به سیره  ائمه اطهار(ع) یک وظیفه اصلی است و سرمایه گذاری در این عرصه  اهمیت دارد؛ معرفت نسبت به امامان بی شک باعث رفع مشکلات می شود.

حجت الاسلام خادمی تصریح کرد: شناخت نسبت به ائمه اطهار(ع) زمانی محقق می شود  که ما به ثمرات و برکات آن در زندگی شخصی آگاه باشیم. جوان، پیر و کودک باید بداند از ابتدای زندگی خود برای لحظه لحظه  زندگی خویش مدل و الگو داشته باشد و این الگوی مناسب می تواند راه دور را برای ما نزدیک کند.

وی ادامه داد: رهبران دینی و سیاسی بر طبق فرمایش امام علی(ع)  می توانند تاثیر مستقیم بر خوبی و بدی امت داشته باشند؛ نوع تفکر رهبران جامعه در شیوه  و تفکر  و حتی عمل مردم تاثیر مستقیم دارد و در حقیقت اصلاح جامعه در گرو اصلاح رهبران است.

این پژوهشگر حوزوی با بیان این که اعتقاد به رهبری و امامت در زندگی عملی جامعه اسلامی نقش موثر دارد، ابراز داشت: بشریت امروز در بحران رهبری صالح است و مردم دنیا امروز تشنه  نور و حقیقت هستند.

وی عنوان کرد : امام موسی کاظم(ع) در بین تمام ائمه(ع) یک ویژگی بارز داشتند و آن برکتی بود  که خداوند به ایشان عطا کرد، به نحوی که جد اغلب سادات این امام شریف است، همچنین بیش از دو هزار حدیث از امام موسی کاظم(ع) تنها بخشی از بعد علمی این امام شریف می باشد .

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha