جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کات تربیتی حدیث شریف کسا با محوریت خانواده

حوزه/ نشست اجتماعی با عنوان «نکات تربیتی حدیث شریف کساء با محوریت خانواده» در مدرسه علمیه کوثر اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام علی صغیرا، از اساتید حوزه اصفهان در این نشست طی سخنانی گفت: مقام معظم رهبری سبک زندگی دینی را مطرح کردند که سعادت دنیا و آخرت را در پی دارد و حدیث کساء دربردارنده  بیش از هفتاد نکته تربیتی در زمینه خانواده می باشد و غیر از بحث مشکل گشایی این حدیث نکات آزموده بسیاری برای زندگی دارد. 

وی افزود: از جمله نکات آن می توان گفت توجه به جایگاه پدر آنجا که می گوید "قالت دخل علی ابی رسول الله" یعنی تشریف آوردند به منزل ما که این احترام در مورد فرزندان آورده نشده است. 

این کارشناس حوزوی بیان کرد: پیامبر(ص) صله رحم می کردند و هر روز به حضرت زهرا (س)سر می زدند و  صله رحم باعث افزایش روزی و موجب کم شدن گرفتاری ها می شود، مهمان وقتی می آید روزی را با خود می آورد و وقتی می رود نکبت ها و گرفتاری ها را با خود می برد.

 وی در بیان نکته دیگری افزود: ابی رسول الله یعنی پدرم، پس پدر و مادر را نباید به اسم صدا زد چون فقر می آورد، پس هم صمیمیت هم احترام هر دو را باید رعایت کرد. 

حجت الاسلام صغیرا تصریح کرد: حق کسی که در مکانی است بر کسی که وارد می شود، اینست که هر کس وارد می شود سلام کند پس پیامبر که وارد شدند سلام کردند و علاوه بر سلام کنیه و لقب حضرت زهرا(س) را هم گفتند که این کار صمیمیت را زیاد می کند چون توجه بیشتر رانشان می دهد.

 وی با بیان اینکه نگاه درمانی در خانه حضرت زهرا(س) وجود داشت تصریح کرد:اگر زن و شوهر از روی محبت به هم نگاه کنند سومین شخصی که به آنها نگاه می کند خداوند است، نگاه فرزند به پدر و مادر عبادت است.

این پژوهشگر دینی  ابراز داشت: مرد باید هر صوری که هست پذیرفته شود .زن و مرد بیش از 160تفاوت باهم دارند، مدیر خانواده مرد و مدیر خانه زن است حتی اگر زن بیرون از خانواده هر سمتی داشته باشد و یا تحصیلاتش بالاتر باشد. 

وی افزود: حضرت زهرا(س) به زیبایی فرزند را تحویل می گیرد سلام ای میوه دلم، نور چشمم فرزند از محبت سیراب می شود ودر خانه حضرت زهرا سکوت نیست با هم دائما حرف می زنند مثل مکالمه حضرت موسی با خداوند که چون از روی محبت است دائما دوست دارند با یکدیگر حرف بزنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha