شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اهدای تجهیزات ورزشی به مساجد مناطق محروم

حوزه/ در ادامه اجرای طرح «حرکت سبز» در آستان قدس رضوی، که در راستای تجهیز مراکز ورزشی انجام می‌شود، موسسه تربیت بدنی این آستان اقدام به تجهیز برخی از مساجد مناطق محروم به وسایل و تجهیزات ورزشی کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، در ادامه اجرای طرح «حرکت سبز» در آستان قدس رضوی، که در راستای تجهیز مراکز ورزشی انجام می‌شود، موسسه تربیت بدنی این آستان اقدام به تجهیز برخی از مساجد مناطق محروم و حاشیه شهر به وسایل و تجهیزات ورزشی کرد.

این اقدام در راستای محرومیت زدایی، کمک به ورزش مناطق محروم و ایجاد پیوند بین جوانان با فضای معنوی مسجد صورت گرفت و طی آن مساجدی که از قبل شناسایی شده بودند، با توجه به نیازسنجی‌های انجام شده به وسایل و اقلام ورزشی مجهز شدند.

مساجد فاطمیه الزهرا(س)،  قائمیه، پنج تن آل‌عبا و ابوالفضلی در منطقه محروم شهید رجایی از جمله مساجدی بودند که با توجه به فضایی که در اختیار دارند به وسایلی چون میز پینگ پنگ، فوتبال دستی، میت، تاتامی و دیگر اقلام ورزشی تجهیز شدند.

عباسعلی میرسیستانی؛ معاون ورزشی تربیت بدنی آستان قدس در حاشیه اهدای اقلام ورزشی به مساجد گفت: از آنجا که مسجد یک پایگاه تربیت دینی محسوب می‌شود، مسئولان باید به شیوه‌های مختلف بین جوانان و این پایگاه پیوند ایجاد کنند و با توجه به علاقه جوانان به ورزش یکی از بهترین راه ها برای جذب آن­ها به این محیط، ایجاد فضای مناسب ورزشی است.

وی اجرای این طرح را در فرهنگ‌ سازی برای استقبال بیشتر مردم مناطق کم برخوردار از فعالیت‌های ورزشی موثر دانست و عنوان کرد: با گسترش فرهنگ ورزش می‌توان برخی مسائل مناطق محروم را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha