جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام موسوی ، مدیر مدرسه علمیه ولی عصر (عج) اهواز

حوزه/ حجت الاسلام موسوی گفت: در سال جاری برای هفتمین بار، مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) رتبه نخست آزمون علمی-مهارتی را در بین مدارس علمیه سفیران هدایت کشور کسب کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی، مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) اهواز، در آیین تلبس طلاب این مدرسه، با اشاره به تعداد طلاب جدیدالوورد، اظهارداشت: در سال تحصیلی جدید، مدرسه ولی‌عصر(عج) از میان ۱۷ مدرسه اهواز، بالاترین رتبه جذب را به خود اختصاص داد و بدین ترتیب از ۱۱۵ داوطلب ورود به این مدرسه که در آزمون ورودی پذیرفته شده بودند، ۳۱ نفر به‌صورت رسمی پذیرش شدند.

وی با بیان اینکه مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) برای هفتمین سال، حائز رتبه نخست در بین مدارس علمیه کشور شده است، گفت: در سال جاری برای هفتمین بار، مدرسه ولی‌عصر(عج) رتبه نخست آزمون علمی-مهارتی را در بین مدارس علمیه سفیران هدایت کشور کسب کرد که این مهم افتخاری بزرگ برای حوزه خوزستان است.

مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) اهواز، با اشاره به اهتمام کادر مدیریتی مدرسه، بر اجرای نظام تحول آموزشی و تربیت طلاب متخصص در زمینه‌های مختلف علمی، تصریح کرد: هم‌ اینک بیش از ۱۰۰ طلبه در سطح ۳ در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند و علاوه بر دروس متداول، مباحثی همچون «علم الحدیث»، «تفسیر»، «کلام» و «علوم تربیتی» به‌صورت تخصصی در برنامه تحصیلی آنان گنجانده شده است.

حجت‌الاسلام موسوی، با اشاره به افتتاح مرکز رسمی سطح ۳ استان خوزستان در آینده‌ای نزدیک، گفت: پس از بررسی‌های صورت گرفته در کمیته شورای گسترش مدارس علمیه، موافقت شد که مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) اهواز تا سطح 3 ارتقاء یابد و بدین ترتیب، مرکز رسمی سطح ۳ استان خوزستان در این مدرسه افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۵درصد نفرات برگزیده نخستین جشنواره استانی علامه حلی، از مدرسه ولی‌عصر(عج) بوده‌اند، افزود: یکی از مهم‌ترین مباحثی که در مدرسه علمیه پیگیری می‌شود، مسأله پژوهش است به‌طوری‌که هر طلبه در مدت زمان تحصیلی باید ۳۲مقاله علمی و ۲ پایان‌نامه را در کارنامه تحصیلی خود داشته باشد.

مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) اهواز، در پایان توجه طلاب به امر تبلیغ را یک وظیفه ذاتی برشمرد و اظهارداشت: طلابی که در مدرسه علمیه ولیعصر(عج) مشغول به تحصیل هستند، تبلیغ را جزئی از وظایف اصلی خود دانسته و بدین ترتیب، در سطوح مختلف و گسترده تبلیغی همچون «حلقه‌های صالحین مساجد»، «طرح معراج»، «مدارس امین» و «مناطق محروم» مشغول به تبلیغ می‌شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha