جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زیرسئوال رفتن آزادی بیان با لغو نشست اسلام‌هراسی در انگلیس

حوزه/ نشست «افزایش اسلام‌هراسی و خارجی‌هراسی در اروپا» در دانشگاه سواز لندن ساعتی پیش از برگزاری تحت فشار حامیان پ‌ک‌ک لغو شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از دیلی صباح، نشست اسلام‌هراسی در دانشگاه سواز لندن با عنوان «افزایش اسلام‌هراسی و خارجی‌هراسی در اروپا» ساعتی پیش از آغاز، تحت فشار حامیان پ‌ک‌ک لغو شد.

لغو این نشست که قرار بود با همکاری موسسه انگلیسی امور ترکیه (بیتاف)، بنیاد تحقیقاتی سیاسی، اقتصادی اجتماعی (ستا) با همکاری جامعه ترکی سوآز برگزار شود، نگرانی‌های زیادی را در رابطه با آزادی بیان در دانشگاه‌های اروپایی برانگیخته است.

این همایش قرار بود در موسسه امر یونس در لندن برگزار شده و اساتید دانشگاهی برجسته آلمانی، اتریشی، انگلیسی و ترکی نیز برای صحبت در این نشست دعوت شده بودند.

انس بیراکلی، متخصص امور خارجه در بنیاد ستا در این باره گفت: در واقع این نخستین باری نیست که شاهد نقض آزادی بیان در انگلستان هستم. نشست قبلی ما در مدرسه اقتصاد لندن نیز بوسیله هواداران پ‌ک‌ک به هم ریخت و مدیران نشست هیچ اقدامی برای جلوگیری از این اتفاق نکردند.

وی افزود: پیشتر قصد برگزاری نشستی را در دو دانشگاه کینگ و کالج لندن نیز داشتم که قادر به کسب مجوز از این موسسات آموزشی نبودیم.

نگرش دانشگاه سواز، که در آن بسیاری از دانش آموزان ترکی با هزینه بالا در هر سال تحصیل هستند، واکنش‌های منفی زیادی را میان از دانشجویان و بازدید کنندگان دامن زده است.

* لغو همایش‌ها به بهانه مبارزه با تروریسم

دکتر سلمان سید از دانشگاه لیدز می‌گوید: اخیرا از هر 6 نشست اسلام‌هراسی، 5 نشست به بهانه «قانون مبارزه با تروریسم» لغو می‌شوند. نشست‌های موسسات ترکی نیز توسط تروریست‌های پ.ک.ک بهم ریخته و مقامات انگلیسی نیز هیچ اقدامی در این زمینه نمی‌کنند.

گفته می‌شود در 6 نوامبر مرکز فرهنگی یونس امره ترکیه در مرکز لندن مورد حمله قرار گرفت. دو روز پس از این حادثه نیز مسجد ترکیه در منطقه هورنسی لندن نیز مورد حمله اشرار وابسته به پ‌ک‌ک قرار گرفت. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha