پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
قرآن

حوزه / معاون فرهنگی دانشگاه علوم قرآن و معارف کشور گفت: هدایت و سعادت بشر در سایه عمل به فرامین کتاب الهی قرآن کریم میسر می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام علی قاسمی در آیین تقدیر از برگزیدگان جشنواره بزرگ قرآنی "رحمة للعالمین" اظهار داشت: برای داشتن زندگی بهتر و رسیدن به سعادت، به کتاب آسمانی قرآن که همانا قانون اساسی بشر به شمار می رود، نیاز داریم.

وی افزود: قرآن به منظور هدایت بشریت در اختیار پیامبر(ص) قرار گرفته و حضرت محمد (ص) با تاسی از آیات مبارک قران، هدایت و سعادت بشر را در سایه عمل به فرامین کتاب الهی می داند.

حجت الاسلام قاسمی، گزاره های قرآن را یقینی و خطا ناپذیر دانست و گفت: هر شخصی به میزان خرد و دانش و فهم خود می بایست برای درک قرآن تلاش کرده و با اندیشیدن و تفکر در مبانی آیات کلام وحی آن را در زندگی خود به کار گیرد.

رئیس دانشکده علوم قرآنی بجنورد نیز در این آیین گفت: جشنواره بزرگ قرآنی "رحمة للعالمین" در این استان با شرکت 600 نفر از طلاب و روحانیون، دانشجویان، دانش آموزان و کارکنان ادارات و خانواده این کارکنان برگزار شد.

حجت الاسلام رحیم مهدوی پور اظهارداشت: هدف از برگزاری این جشنواره قرآنی، ایجاد زمینه ای برای انس بیشتر نسل جوان و نوجوان با کتاب هدایت الهی، قرآن کریم بود.

وی با اشاره به نوع فعالیتهای ضد اخلاقی دشمنان اسلام در دنیای امروز افزود: همان طور که اشاعه فحشا، منکر است، اشاعه معروف، خود معروف است و نوعی خدمت به جامعه اسلامی محسوب می شود.

در این همایش از برگزیدگان مسابقه کتبی تفسیر سوره حجرات و همچنین نفرات برتر در رشته های حفظ و ترتیل با اهدای هدایایی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha