پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حوزه همدان

معاون تهذیب مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) شهر مریانج استان همدان بر ضرورت آشنایی طلاب با فرصت ها و آسیب های فضای مجازی تاکید کرد و گفت: کرسی های آزاد اندیشی با موضوعات "طلبه و دنیای مجازی"، "نحوه تبلیغ دین در عصر حاضر"، و ...، می تواند در آگاهی بخشی به طلاب بسیار موثر باشد.

حجت الاسلام عبد المجید خانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان گفت:  مدارس علمیه باید در مسایل مورد نیاز و به روز جامعه ورود داشته باشند و گرایش هایی همچون رسانه و تبلیغ بین الملل را مورد بررسی قرار دهند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) شهر مریانج استان همدان توجه به اخلاق را از مهمترین وظایف طلاب دانست و ادامه داد: یکی از طرح موفق حوزه در بخش تربیت اخلاقی، طرح "رقیب" می باشد که با رویکرد تبیین مسایل اخلاقی در قالب حلقه های معرفتی اجراء می شود.

وی با اشاره به اهمیت مساله نهادینه کردن مسئولیت پذیری در بین طلاب گفت: در طرح "تعاون"، برنامه های  مدرسه را با کمک طلاب و تقسیم بندی کارها انجام می دهیم.

حجت الاسلام خانی بر ضرورت آشنایی طلاب با فرصت ها و آسیب های فضای مجازی تاکید کرد و افزود: کرسی های آزاد اندیشی با موضوعات "طلبه و دنیای مجازی"، "نحوه تبلیغ دین در عصر حاضر"، و ...، در مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) برگزار می شود.

وی در ادامه از فعالیت فرهنگی گروه تئاتر در مدرسه با موضوعات دینی، مذهبی خبر داد و گفت: عده ای از طلاب برنامه تئاتر مدرسه را با فعالیت ابتدایی شروع کردند و در حال حاضر نمایش نامه نیز توسط خود افراد  نوشته می شود.

معاون تهذیب مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) شهر مریانج ابراز داشت: طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری که رهبر معظم انقلاب تاکید فراوانی نسبت به اجرای آن دارند، در مدرسه اجراء می شود.

وی در پایان با اشاره به اهمیت تبلیغ، گفت: برنامه های آموزشی به سبب آماده سازی طلاب برای ورود به عرصه تبلیغ از جمله آموزش روضه خوانی و فن خطابه را برگزار کرده ایم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha