پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دوره اموزشی

حوزه/برای نخستین بار دوره "تفکر نقاد و نگارش تحقیقی" ویژه طلاب به همت پژوهشکده مطالعات اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار می شود.

مهدی حافظی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان در رابطه دوره آموزش مقاله نویسی ویژه طلاب گفت: دوره مقاله نویسی با عنوان «نوقلم» راه اندازی کرده ایم و از سال 80 با راه اندازی نشریه نوقلم کارگاه نوشتاری طلاب را راه اندازی کردیم.

وی در ادامه افزود: طلاب می توانند آموزه های نوشتاری خود را در نشریه نوقلم منتشر کنند و از این بابت صفحه ای 7500 تومان حق الزحمه دریافت کنند.

کارشناس همکاری های علمی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در ادامه اظهار کرد: از سال 80 تا کنون چندین دوره آموزش نویسندگی برای طلاب برگزار کرده ایم که دوره اخیر با عنوان «تفکر نقاد» در حال برگزاری می باشد که نوشتن مقاله علمی را به طلاب می آموزد.

وی  در رابطه کارگاه تفکر نقاد تصریح کرد: این کارگاه در 20 ساعت برگزار می شود و با توجه به رتبه تحصیلی و مهارتی که طلاب برخوردار هستند 25 نفر را گزینش کرده و در دوره ثبت نام می کنیم که افراد تحت نظر دکتر حامد صفایی پور (دکترای فلسفه علم) تعلیم می بینند.

حافظی  در ادامه ابراز کرد: بازخورد کارگاه تفکر نقاد، مجموعه مقالاتی است که در نشریه نوقلم منتشر خواهد شد و به رشد و ارتقاء سطح علمی و افزایش مهارت نویسندگی طلاب کم خواهد کرد.

وی در ادامه در رابطه اهداف این کارگاه تاکید کرد: هدف ما این است که طلاب بتوانند در آینده مقالات علمی خود را در نشریه ها و مجلات معتبر علمی به چاپ برسانند.

کارشناس همکاری های علمی دفتر تبلغیات اسلامی اصفهان در رابطه با تاثیر این دوره بر ارتقای مبحث پژوهش در حوزه افزود: با توجه به اینکه در پژوهش، طلاب باید بتوانند مسائل را استخراج کنند و پیرامون آن مسائل تحقیق و پژوهش کنند و این امر از سرفصل های دوره ما نیز هست در نتیجه این دوره کمک بزرگی به پژوهش محور بودن طلاب می کند و این امر را برایشان تسهیل می کند.

وی در ادامه افزود: علت اینکه قید کرده ایم که این دوره برای اولین بار برگزار می شود این است که این دوره روشی تلفیقی است بین آموزش نویسندگی و روش تحقیق که در واقع به شخص روش نوشتن را همزمان با چگونه تحقیق کردن می آموزد.

حافظی در پایان عنوان کرد: طلاب می توانند با استفاده از ایمیل noghalam24@yahoo.com مقالات خود را ارسال نمایند و پس از بازبینی مقالات نکات لازم به او تذکر داده می شود و بعد از اصلاح، حق الزحمه اپرداخت خواهد شد. همچنین طلاب می توانند برای شرکت در دوره آموزشی تفکر نقادانه، با ارسال رزومه علمی درخواست شرکت در دوره بدهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha