پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
طلاق

حوزه / کارشناس مذهبی با تاکید بر تبیین راهکارهای کاهش طلاق در جامعه، رشد این آسیب اجتماعی را سوغات غرب برای ایرانیان دانست.

حجت الاسلام فلسفی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند  با تاکید بر ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی، از گسترش طلاق در جامعه انتقاد کرد و  اظهار داشت: خانواده نهاد با اهمیتی است که هر گونه اختلال در نظم و روند آن سبب آسیب در کانون گرم آن می شود.

وی افزود: طلاق آسیب های زیادی بر پیکره خانواده وارد می سازد، که یکی از این آسیب ها حذف یکی از والدین از کانون خانواده به واسطه طلاق است و در پی آن، آسیب زیادی بر فرزندان خانواده ایجاد شده به گونه ای که گاهی ممکن است در آینده سبب بروز مشکلات روحی روانی شود.

این کارشناس مذهبی اظهار کرد: با بروز پدیده طلاق در خانواده هر کدام از فرزندان دچار صدماتی شده که نمی توان آن صدمات و آسیب ها را حذف کرد؛ اما گاهی می توان این آسیب ها را به حداقل رساند.

حجت الاسلام فلسفی با بیان اینکه گاهی با فوت یکی از سرپرستان خانواده هم مانند طلاق آسیب زیادی بر خانواده وارد می شود، افزود: میان آسیب های ناشی از طلاق و فوت باید فرق گذاشت، زیرا در طلاق رابطه عاطفی میان زوجین از بین رفته اما در فوت این رابطه عاطفی ممکن است ادامه یابد، اما هم در زمینه طلاق هم در فوت پدر یا مادر، فرزندان دچار کمبود عاطفی و احساسی می شوند.

وی بیان داشت : با نبود هر کدام از والدین مسئولیت پدریا مادر و کسی که با فرزندان زندگی می کنند مضاعف می شود، که گاهی این مسئولیت ها با ازدواج مجدد از بین نرفته، بلکه بیشتر می شود، زیرا فرد جدیدی که در نتیجه ازدواج وارد زندگی شده، باید بتواند با فرزندان خانواده رابطه صمیمی برقرار سازد.

این پژوهشگر حوزوی در پایان  با اشاره به دلایل طلاق گفت: از جمله مهم ترین دلایل این امر، می توان برنامه های ماهواره ها را مدنظر قرار داد که سوغات غربی ها برای ایرانیان است   

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha