پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام مهدی شریعتی تبار

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شریعتی تبار گفت: استاد واعظ زاده خراسانی به خاطر جایگاه ارزشمند و آثار فاخری که از خود به یادگار گذاشته اند، زنده و جاویدان خواهند بود و یاد و خاطره ایشان، در اندیشه ها و افکار ثبت و ضبط شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین مهدی شریعتی تبار، امروز در سلسله جلسات اخلاق کارگزاران، در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، با تسلیت ضایعه ارتحال آیت الله واعظ زاده خراسانی ، اظهار کرد: در باب فقدان علما و از دست دادن فقها تعبیرات فراوانی در احادیث و روایات وجود دارد. هنگامی  عالمی از دنیا می رود، فقدان و خلائی در جامعه اسلامی و بشری به وجود می آید که هیچ چیز نمی‌تواند جای این خلا را پر کند.

وی، با اشاره به حدیثی از امام کاظم(ع) افزود: امام موسی کاظم(ع) در خصوص اهمیت جایگاه علما می فرمایند: انسان مومن، عالم و فقیه پشت و پناه اسلام و حافظ دین است.

مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، خاطرنشان کرد: هر کس بخواهد با مال و ثروت به جایی برسد، شوکت و جبروتی ندارد، ولیکن عالم باقی و جاری است.

وی با بیان این که  هر کشوری که به لحاظ علمی قوی باشد، می تواند بر دشمن غلبه کند، ابراز داشت: اگر مال و ثروت را خرج کنید، کم می شود، اما هر چه بیشتر علم را خرج کنید، افزون تر می شود، لذا اگر مطالعه در کشوری زیاد شود، آن کشور رشد پیدا کرده و پله های ترقی را طی می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین شریعتی تبار بیان کرد: استاد واعظ زاده خراسانی به خاطر جایگاه ارزشمند و آثار فاخری که از خود به یادگار گذاشته اند، زنده و جاویدان خواهند بود و یاد و خاطره شان، در اندیشه ها و افکار ثبت و ضبط شده است.

وی، کتاب «المعجم فی فقه الغه القرآن و سر البلاغه» را یکی از یادگارهای این عالم ربانی دانست و افزود: یکی از ارزنده‌ترین کتاب‌هایی که در چند سال اخیر، جلدهایی از آن به چاپ رسیده، «المعجم فی فقه الغة القرآن و سر بلاغته» نام دارد که اثری فاخر و ارزشمند از استاد واعظ زاده خراسانی است.

مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی با بیان این که باید شخصیت عالم و اندیشمند استاد واعظ زاده خراسانی را الگو قرار دهیم، افزود: عشق، شور، نشاط، سخت کوشی، همت بالا، تلاش و مجاهدت علمی تا لحظات پایانی عمر و... از جمله صفات بارز این عالم ربانی است و ما باید ادامه دهنده راه این بزرگان و علما باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha