جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مجتبی وافی

حوزه/ علت خشکی زندگی ما و راضی شدنمان به حداقل ها این است که به توانایی ها، مهارت ها، قیمت و ارزش خود واقف نیستیم و عمدتا خود را ارزان می فروشیم؛ به تعبیر احادیث، قیمت انسان چیزی جز بهشت نیست و نباید به کمتر از ان راضی شویم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام مجتبی وافی پیش از ظهر امروز در ویژه برنامه ای تحت عنوان «ویژگی های جوان امروز» که در مدرسه علمیه امام صادق(ع) چهارباغ اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در دنیای امروز بشریت و انسان دائما درحال معامله و تجارت است.

وی با بیان اینکه بر اساس روایات، انسان، تاجر و دنیا معرکه تجارت است، گفت: باید در معاملات خود به این نکته توجه داشته باشیم که چیزهای با ارزش و گران را ندهیم و امور  ارزان دریافت کنیم که این باعث می شود ما در معاملات خود دچار زیان شویم .

کارشناس تربیتی و رسانه ای رادیو معارف تصریح کرد: علت خشکی زندگی ما و راضی شدنمان به حداقل ها این است که به توانایی ها، مهارت ها، قیمت و ارزش خود واقف نیستیم و عمدتا خود را ارزان می فروشیم؛ به تعبیر احادیث، قیمت انسان چیزی جز بهشت نیست و نباید به کمتر از ان راضی شویم.

حجت الاسلام وافی افزود: تفکر، تامل و عقل از ابزارهایی است که انسان باید بر اساس آن رفتار کند و مانع از ارزون فروشی هویت شود؛ براساس حکمت های نهج البلاغه هیچ چیزی سودمندتر از عقل نیست.

وی با بیان این مطلب که مسافر بودن، یکی از ویژگی های انسان هاست، عنوان کرد: فرصت های دنیا که در  اختیار ماست دارای چندین ویزگی گذشتن سریع، محدودیت، پایان نامشخص و غیرقابل بازگشت می باشد.

کارشناس تربیتی و رسانه ای رادیو معارف خاطرنشان کرد: وجود همه سرمایه های معنوی همچون عقل، تفکر، قدرت اختیار، رسل انبیا و امامان معصوم  برای هدایت انسان ها حاکی از آن است که ما در این دنیا ماندگار نبوده و قطعا این امور لوازمی برای زندگی در دنیایی دیگر است.

وی با تاکید براینکه نخبه بودن لازمه زندگی مؤمن است، گفت: نخبه به این معناست که بهترین چیز را همیشه بر اساس قدرت تفکر  و تعقل انتخاب کنیم؛ باید قیمت و ارزش خود را بیشتر بشناسیم؛ اگر اهداف و علایق یک طلبه با امام زمان(عج) یکی بود، یار امام است وگرنه بار محسوب می شود.

حجت الاسلام وافی عنوان کرد: مشغول ساختن انسان به لعب های دنیایی و غفلت از صراط مستقیم کار شیطان است؛ ولی تنها راه نجات از این امر اطاعت کردن انسان از خداوند است؛ شناخت خود، لازمه شناخت خالق خویش است؛ ولی کلید موفقیت و پیدا کردن هر آنچه که در دنیا گم کرده ایم شناخت نفس خویش می باشد.

کارشناس تربیتی رادیو معارف در ادامه ضمن هشدار دادن به طلاب جوان نسبت به آسیب های اجتماعی، تصریح کرد: طلاب عزیز باید مراقب گوشی های موبایل، شبکه های اجتماعی و آلوده شدن چشم زبان خود باشند.

وی در پایان بیان داشت: توصیه اکید من این است که خود را ملزم به مطالعه ژرف اندیشانه نهج البلاغه کنید که هر آنچه از مسائل سیاسی، مدیریتی، فرهنگی و اجتماعی بخواهید در آن وجود دارد و می تواند باعث رشد شما در شرایط حاضر شود؛ چراکه مطالب نهج ابلاغه بر اساس فطرت ها بیان شده و به موضوعات اصلی پرداخته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha