پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 403105
۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
نشریه افق حوزه

حوزه / چهارصد نود و یکمین شماره افق حوزه به انضمام افق خانواده منتشر شد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، نشریه "افق حوزه" در بخش هایی مانند؛ سرمقاله، اخبار افق، در محضر نور، سخن بزرگان، عطر یار، اخلاق در حوزه، رواق شهیدان، فرزانگان، اخبار کوتاه، بین ‌الملل، مقاله، کرسی اجتهاد، فقه و زندگی، مصاحبه، آثار ماندگار، یاد ایام، ویژه ‌نامه ‌ها، افق خانواده و پرس ‌وجو به ارائۀ مطلب پرداخته است.

برخی از عناوین هفته نامه "افق حوزه" عبارتند از: « سخنان مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان نظام و میهمانان سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی »، «کنگره نکوداشت آیت الله العظمی مظاهری در اصفهان»، «پیام آیت الله العظمی جوادی آملی به همایش اهل بیت(ع) و عرفان شیعی تحت عنوان عرفان، عالی ترین درجه فریضه است»، « وحدت حوزه و دانشگاه در سخنان مدیر حوزه های علمیه »، «جدید ترین اخبار و رویداد های حوزه های علمیه کشور».

شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی مثل دو لبه یک قیچی، آتش افروزی می کنند، عنوان مطلبی است که در این شماره از افق حوزه می خوانیم، حضرت آیت ‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی شنبه 27 آذر در دیدار مسئولان نظام، میهمانان سی‌امین کنفرانس وحدت اسلامی، سفرای کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم، تأکید کردند: امروز دو اراده در منطقه در تعارض با یکدیگر قرار گرفته است، «اراده وحدت» و «اراده تفرقه»، و در این اوضاع حساس، «تکیه بر قرآن و تعالیم الهی پیامبر اعظم‌ صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم »، به‌عنوان داروی وحدت‌بخش، راه حل محنت‌های دنیای اسلام است.

رهبر انقلاب با یادآوری تلاش روزافزون استکبار و استعمار برای تفرقه و تضعیف مسلمانان افزودند: دنیای اسلام امروز دچار گرفتاری‌ها و رنج‌های فراوانی است که «اتحاد، هم‌افزایی، تعاون و عبور از اختلافات مذهبی و فکری در زیر سایه مشترکات فراوان اسلامی»، راه حل این مشکلات و مصائب است. حضرت آیة‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: در صورت وحدت ملت‌ها و دولت‌های اسلامی، امریکایی‌ها و صهیونیست‌ها، توان تحمیل خواسته‌های خود بر مسلمانان را از دست می‌دهند و توطئه به فراموشی سپرده شدن فلسطین ناکام خواهد ماند.

حضرت آیت ‌الله خامنه‌ای، «اتحاد» را مهم‌ترین آمادگی مورد نیاز دنیای اسلام برشمردند و افزودند: همه فرق اسلامی چه شیعه و چه سنی، از ایجاد اختلاف حذر کنند و وجود نازنین پیامبر‌ صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم ، قرآن مجید و کعبه شریف را محور وحدت و هم‌بستگی قرار دهند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، هوشیاری ملت‌ها و دولت‌ها در مقابل شیطنت‌های سلطه‌گران را خواستار شدند و افزودند: چرا کشورهایی با ظواهر اسلامی حرف دشمنان را درباره تهدیدات و دشمنی‌های درونی جهان اسلام قبول و به صراحت از سیاست‌های آن‌ها تبعیت می‌کنند؟! ایشان در پایان سخنانشان خطاب به ملت عزیز و امتحان ‌داده ایران گفتند: «تداوم راه پرافتخار امام و انقلاب»، «ایستادگی در مقابل دشمنان» و «دفاع بدون ملاحظه از حق و حقیقت»، بی‌تردید عزت و سعادت دنیا و آخرت را به ارمغان خواهد آورد.

 مهم ترین عناوین در بخش «افق خانواده» نیز عبارتند از: «محور اصلی انسانیت زن، روح اوست»، «سیره خوبان: اقرار به اشتباه را از عالمان ربانی بیاموزیم»، «طب ناب: شش علامتی که نشان می دهد ممکن است لخته خون داشته باشید»، «نکته: راه های شناسایی زعفران اصل از تقلبی».

علاقه مندان جهت تهیه نشریه به نشانی: قم، بلوار جمهوری، کوچه 2، پلاک 15 مراجعه کرده و یا با شماره تلفن: 02532900538 تماس بگیرند.

پایگاه اطلاع رسانی هفته نامه به نشانی: www.ofoghhawzah.ir در دسترس کاربران قرار دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha