پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام  محمد  همایون زرینه

حوزه / امام جمعه بویین زهرا گفت: تمدید تحریم ها از سوی آمریکا بار دیگر مهر تأییدی بر بد عهدی و عدم اعتماد آن هاست و ثابت کرد که نمی توان به آمریکا اعتماد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد همایون زرینه ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران امام صادق(ع) قزوین که در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد، گفت: تمدید تحریم ها از سوی آمریکا بار دیگر مهر تأیید بر بد عهدی و عدم اعتماد آن هاست و ثابت کرد که نمی توان به آمریکا اعتماد کرد.

امام جمعه شهرستان بویین زهرا خاطرنشان کرد:  تمدید تحریم ده ساله نشان ‌دهنده ثبات قدم آمریکا در بدعهدی با جمهوری اسلامی و دشمنی آنان با ایران است و خوشبختانه در این سال ها تجارب زیادی کسب نموده ایم.

وی افزود:  ما از همان ابتدا به بدعهدی‌های آمریکا واقف بودیم؛ ولی آمریکا باید بداند این عهدشکنی و تمدید داماتو آخرین فتح آمریکا به تابوت برجام بود.

استاد حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: مقام معظم رهبری بارها بر بدعهدی و خباثت رژیم استکباری آمریکا تاکید داشته و امام راحل نیز بارها به این مسئله اشاره کردند که نمونه  آن را در سخنرانی آتشین سال 42 بوده است.

حجت الاسلام زرینه خاطرنشان کرد: دولت ایران در موضوع برجام تنها با آمریکا روبرو نبود؛ بلکه کشورهای 1+5 نیز حضور داشتند؛ اما متأسفانه باز هم این کشور دست از بدعهدی ها و پیمان شکنی های خود برنداشت.

 امام جمعه شهرستان بویین زهرا تصریح کرد:  با آن‌که رفع تحریم‌ها یکی از بندهای اصلی برجام بود، متاسفانه آمریکا این قرارداد را زیر سوال برد و بار دیگر تحریم‌ها را برای 10 سال دیگر تمدید کرده و این موضوع در مجلس سنا و با کسب همه آرا بدون حتی یک رای منفی به تصویب رسید.

وی تفرقه افکنی در کشور را از اهداف آمریکا در برجام دانست و گفت: آمریکا با ایجاد نفاق و تفرقه‌افکنی میان موافقان و مخالفان برجام سعی در نابودی ایران داشت؛ ولی درایت رهبر معظم انقلاب مانع این کار شد.

حجت الاسلام زرینه شناخته شدن بیشتر آمریکا و آشکار شدن ماهیت‌های این کشور را از فواید و محاسن برجام دانسته و اظهار کرد: علیرغم پایبندی ایران به برجام، آمریکا بار دیگر تحریم‌ها را تمدید کرد و حدود 6 بند از این توافق نامه را زیر سوال برد و چهره و ماهیت خود را برای بسیاری از افراد آشکار ساخت.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha