شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه ها علمیه با بيان اينكه گزينش افراد شايسته نظام اداري پويا و سالم را محقق مي كند گفت: نظام اداري قوي موجب تعالي جامعه ي اسلامي خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آيت الله اعرافي در ديدار دبير هيئت عالي گزينش كشور و گزينشگران استان قم طي سخناني با بيان اينكه قم آينه اي براي سراسر كشور است اظهار داشت: از همه ي كشورهاي جهان و استانهاي كشور در قم حضور دارند و بايد براي قم ويژگي در نظر گرفته شود كه منافع آن براي كشور قابل بهره برداري باشد.

وي با بيان اينكه حلقه هاي ارتباطي بخش هاي حاكميتي با حوزه هاي علميه بايد برقرار شود افزود: استانداري و دستگاه هاي مرتبط مي توانند در اين زمينه طرح لازم را تهيه و تدوين نمايند.
ايشان با اشاره به اينكه امر گزينش تزاحم بين حق الناس و حق عمومي است افزود: اين مسئله از مسائل مهم فقهي، حقوقي و اخلاقي است و بايستي در چنين امري توجه شود تا نظام اداري با خدمت رساني سالم و پويا داشته باشيم.
آيت الله اعرافي افزود: اگر نظام اداري قوي داشته باشيم جامعه به سمت تعالي حركت خواهد كرد.
وي ادامه داد: هسته هاي گزينش بايد از هوشمندي لازم برخوردار باشند تا اين حق مهم عمومي را همزمان با حفظ حقوق اشخاص رعايت كنند و اين حقوق را به صورت متعادل محقق نمايند.
مدیر حوزه هاي علميه  با بيان اينكه استمرار سلامت اداري وظيفه ي همه است و بايستي تدبير براي آن انديشيده شود تصريح كرد: فرايندها و سيستم ها در كنار اخلاق و فرهنگ اسلامي بايستي در اين مسير به درستي به كار گرفته شوند.
آيت الله اعرافي با اشاره به آسيب هايي كه دستگاه هاي اداري در معرض آنها هستند خاطرنشان كرد: حوزه هاي علميه وظيفه دارند تا در زمينه الگوسازي براي نظام اداري تدابير لازم را بينديشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha