جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سید طالب موسوی ، کارشناس مسائل سیاسی

حوزه/ حجت الاسلام موسوی با بیان این که آزادسازی حلب پیروزی بزرگ جبهه مقاومت اسلامی است، تصریح کرد: إن شاءالله فتوحات جبهه مقاومت اسلامی محدود به آزاد سازی حلب نیست و به زودی شاهد خبرهای بسیار خوبی از برتری توازن قوا به نفع جریان مقاومت و پیشروی رزمندگان اسلام تا رهایی کامل کشور سوریه خواهیم بود.

حجت الاسلام سید طالب موسوی، کارشناس مسائل سیاسی خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به آزادسازی شهر کلیدی حلب توسط رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی، اظهار داشت: درگیری های موجود در سوریه، عراق، یمن و دیگر کشورها اسلامی جنگ نیابتی آمریکا است که توسط کشورهای مرتجع عربی هدایت می شود.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی، به دنبال ایجاد حاشیه امن برای اسراییل است، گفت: آمریکا برای اینکه امنیت اسراییل در منطقه تأمین باشد، جنگ نیابتی همزمانی را در عراق و سوریه آغاز نمود تا تروریست ها به عنوان مزدوران کشورهای مستکبر، تهدیدهای موجود بر سر راه اسراییل را کم و از ببرند.

این کارشناس حوزوی، به تحلیل مضحک سران یهودی مبنی بر «داعشی ها و جبهه النصره از طرف خدا مبعوث شدند که با مسلمانان بجنگند و از ما حمایت کنند» اشاره کرد و افزود: سران صهیونیستی خود را به عنوان بندگان محبوب و برتر خدا قلمداد کرده و تلاش می کنند این برتری را حتی در ظاهر نیز با نشان دادن قدرت پوشالی خود به ملت های کوچک و ضعیف اثبات کند.

*آزادسازی حلب مسیر جنگ در منطقه را تغییر داد

حجت الاسلام موسوی با بیان این که آزادسازی حلب پیروزی بزرگ جبهه مقاومت اسلامی است، تصریح کرد: إن شاءالله فتوحات جبهه مقاومت اسلامی محدود به آزاد سازی حلب نیست و به زودی شاهد خبرهای بسیار خوبی از برتری توازن قوا به نفع جریان مقاومت و پیشروی رزمندگان اسلام تا رهایی کامل کشور سوریه خواهیم بود.

وی در پاسخ به این پرسش که «چرا سوریه به عنوان اولین کشور مورد هدف تروریست قرار گرفت؟»، اظهار داشت: آنها می خواستند از سوریه انتقام بگیرند؛ چرا که سوریه در زمان جنگ تحمیلی در صف حمایت از ایران قرار گرفت و امروز نیز در خط مقدم جبهه صهیونیست ها ایستادگی می کند.

این کارشناس مسائل سیاسی، با بيان اینکه آزادسازی حلب از دست گروههای تروریستی گام مهمی در راستای کمک به امنيت منطقه است، گفت: وحدت بين مسلمان ها در سوریه باعث شکست مفتضحانه تروریست ها و حاميان آن شد و باید این مبارزه تا نابودی کامل تکفيری ها در منطقه تداوم داشته باشد.

*پیروزی در حلب نماد وحدت جبهه مردمی است

حجت الاسلام موسوی، این پيروزی را نماد وحدت جبهه مردمی دانست و افزود: جبهه مردمی و مقاومت با شکست متجاوزان و تروریست ها نقشه دشمنان را نقش بر آب کردند که این مهم باعث ناراحتی و نگرانی کشورهای غربی شده است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در طول دوران انقلاب اسلامی نشان داد که اگر عهد دوستی با کشوری ببنند، عهد خود را نقض نمی کند و از طرفی دولت سوریه یک دولت مسلمان است و اکنون که در خط مقدم جبهه مبارزه با صهیونیست ها قرار گرفته و واسطه ما با کشور لبنان و حزب الله است باید از آن حمایت کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی، با بيان اینکه نبرد حلب نمادی از وحدت امت اسلامی است ابراز داشت: این اتفاق بزرگ می تواند سرمنشا پيروزی های بعدی دنيای اسلام بر دنيای تکفير و کفر باشد.

وی گفت: جنگ ۳۳ روزه لبنان علیه رژیم اشغالگر نشان داد که هر گاه ملت های اسلامی اراده کنند و در مقابل کفر بایستند و رهبری شجاع همچون امام راحل ، مقام معظم رهبری و سید حسن نصرالله داشته باشند، اگر تمام دنیا جمع شوند نمی تواند در مقابل اسلام دوام بیاورد. اسلام قبل از همه چیز دین منطق، عقل و رحمت است، اما اگر کسی در مقابل آن ایستاد و قصد جنگ داشت طبق قرآن تا جایی که می توان باید قوی بود و ایستادگی کرد. که شهدای ما در جنگ تحمیلی و جبهه سوریه با رشادت خود این موضوع را ثابت کردند.

حجت الاسلام موسوی، هدف دشمنان را تفرقه افکنی بين امت اسلامی عنوان کرد و افزود: آنها می خواهند امت اسلامی را به جان یکدیگر بياندازند تا به اهداف شوم خود برسند و بر دنيا حکمرانی کنند، اما پيروزی حلب باعث ناکام ماندن آنان شد.

این کارشناس حوزوی، حمایت های ایران از سوریه موجب شد که کشور قدرتمندی همچون روسیه به میدان بیاید و از این طریق قدرت از دست رفته خود را بار دیگر به دست آورد و قطعا اگر چنین کاری نمی کرد، امروز این جنگ در مرز های روسیه قرار داشت.

حجت الاسلام موسوی، در پایان با اشاره به وضعیت امروز محور مقاومت در جنگ علیه تکفیری‌ها، تصریح کرد: آنچه امروز در حلب شاهد آن هستیم پیروزی بزرگی است که برای سوریه و همپیمانانش به خصوص جمهوری اسلامی ایران به وجود آمده است، ایرانی که درقلب این پیروزی قرار گرفته و با حمایت‌های رهبر معظم انقلاب، مردم و تمامی دستگاه‌ها به مردم سوریه کمک کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha