سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
قرآن

حوزه/ مدیر مدرسه آقاباباخان شیراز در نشست "مقاومت در مبارزه" اظهار داشت: پایبندی به اصل قرآنی مقاومت، ضدیت با نظام سلطه و مبارزه با آمریکا، از ارکان هویتی انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام حیدر عارف پور مدیر مدرسه علمیه آقاباباخان شیراز صبح امروز در نشست "مقاومت در مبارزه" که با حضور خانواده های معظم شهدا، طلاب و روحانیون این مدرسه برگزار شده بود، اظهار داشت: کفار، دشمنان دین خدا در روی زمین اند و در هر عصر و مکانی که باشند، در انسجام و صف آرایی نیروهای شیطانی علیه نابودی دین حق کوتاهی نمی کنند.

وی افزود: اگر هنوز وحی الهی و سیره ی رسول خدا(ص) و اهل بیتش را فصل الخطاب و حجت بدانیم، تکلیف مان در این موضوع روشن است؛ مواجهه با دشمنان اسلام دارای قانون مشخص  معینی است که کسی حق شکستن و یا تاویل غلط آن را ندارد.

مدیر مدرسه آقاباباخان شیراز گفت: قاعده ی همیشگی شکل برخورد با کفر و شرک و نفاق، جهاد و مبارزه ی همه جانبه و شدت عمل علیه آنهاست؛ دقیقا مانند کاری که آنها علیه مستضعفان و مظلومان انجام می دهند و در این مورد خداوند در سوره توبه می فرماید: «وَ قاتِلُوا الْمُشْرِکينَ کَافَّةً کَما يُقاتِلُونَکُمْ کَافَّةً وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقينَ/ با مشرکان، دسته جمعی پیکار کنید، همانگونه که آنها دسته جمعی با شما پیکار می کنند و بدانید خداوند با پرهیزگاران است».

حجت الاسلام عارف پور خاطرنشان کرد: ایستادگی و مقاومت و علیه کفار مستکبر، بدون ترحم مبارزه نمودن، امری است که خدا به پیامبرش خطاب کرده است که " يا أَيُّهَا النَّبِيُّ جاهِدِ الْکُفَّارَ وَ الْمُنافِقينَ وَ اغْلُظْ عَلَيْهِمْ وَ مَأْواهُمْ جَهَنَّمُ وَ بِئْسَ الْمَصيرُ" ای پیامبر، با کافران و منافقان بجنگ و با آنان به شدت رفتار کن، جایگاهشان جهنم است که بد سرانجامی است.

استاد حوزه شیراز گفت: درس قرآن، مبارزه و جهاد علیه استکبار است و همانطور که امام عزیز فرمود، این درس را نباید فراموش کنیم که باید در مقابل ابرقدرت ها مقاومت کرد، لذا بر اساس احادیث و آیاتی قرآنی موجود و همچنین بیانات امام عزیزمان و برمبنای منطق تغییر ناپذیر دین، باید تا زمانی که شرک و کفر و ظلم و ... باشد مبارزه کنیم و تا زمانی هم که حرف از مبارزه و جهاد و مقاومت باشد قطعا ما در صف اول ایستاده ایم.

وی در پایان این نشست بیان کرد: پایبندی به اصل قرآنی مقاومت، ضدیت با نظام سلطه و مبارزه با آمریکا، از ارکان هویتی انقلاب اسلامی است که آن را بعنوان رمز حیات و ماندگاری در برابر ظلم به دیگر مظلومان جهان داده است و جمهری اسلامی ایران برای همیشه از مسلمانان آزاده جهان حمایت میکند و پناهگاه آنها می باشد.

 

انتهای پیام 313/44

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha