جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیین عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز گفت: این مدرسه اوایل انقلاب توسط آیت الله موسوی جزایری افتتاح شد و تا امروز بیش از ۲ هزار طلبه تربیت و تحویل جامعه اسلامی داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، جشن عمامه گذاری جمعی از طلاب مدارس علمیه اهواز، شامگاه چهارشنبه یکم دی ماه، با حضور آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، امام‌جمعه موقت اهواز، علما، روحانیون و طلاب و خانواده‌هایشان در مسجد اعظم اهواز برگزار شد.

در این آیین که همراه بود با مدیحه‌سرایی یکی از روحانیون حوزه علمیه اهواز، طلابی از مدارس علمیه امام خمینی(ره)، فاطمیون و دارالعلم به لباس مقدس پیامبر اعظم(ص) و علی ابن ابی‌طالب(ع) ملبس شدند.

بنا بر این گزارش، حجت‌الاسلام قربانی، مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، در ابتدای این جشن معنوی، با بیان اینکه لباس روحانیت، لباس خدمت به دین، رزم فرهنگی و مقابله با توطئه‌های دشمنان است، گفت: امروز دشمنانی از شرق و غرب علیه آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی تلاش شبانه‌روزی می‌کنند تا نامی از اسلام واقعی در دل و بر زبان‌های مردم باقی نماند؛ اما روحانیت اجازه نخواهد داد که اسلام تضعیف شود.

وی در ادامه به پیشینه مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز اشاره کرد و گفت: این مدرسه علمیه اوایل انقلاب توسط آیت الله موسوی جزایری افتتاح شد و تا امروز بیش از ۲ هزار طلبه تربیت و تحویل جامعه اسلامی داده است.

 آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان نیز در این مراسم با اشاره به تلبس ۲۰ طلبه در این مراسم معنوی، اظهار داشت: در ماه مبارک ربیع که متعلق به پیامبر اعظم(ص) و امام جعفر صادق(ع) است، بالغ‌بر ۱۳۰ نفر از طلاب خوزستانی به لباس دین مزین شدند که از این تعداد، ۸۰ نفر طلبه اهوازی بودند.

وی به مقایسه‌ای میان وضعیت حوزه‌های علمیه در گذشته تا امروز پرداخت و گفت: علی رغم تلاش‌های علمای بزرگ برای توسعه حوزه‌های علمیه، به دلیل شرایط زمان گذشته، این کار به سختی انجام می شد، اما امروز به برکت الطاف خداوند متعال و موج معنویتی که در کشور حاکم شده، فوج فوج جوانان این سرزمین برای خدمت به دین خدا، وارد حوزه شده و درس طلبگی می‌خوانند.

لازم به ذکر است، پس از سخنان آیت الله موسوی جزایری، مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب اهوازی برگزار شد و بدین ترتیب ۲۰ نفر دیگر از طلاب حوزه علمیه خوزستان، به صورت رسمی وارد مرحله‌ای دیگر از زندگی طلبگی شدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha