جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام قربانی ، مدیر مدرسه علمیه امام خمینی اهواز

حوزه/حجت‌الاسلام قربانی با اشاره به آثار حضور روحانیون و مبلغین در مناطق محروم خوزستان گفت: در جریان رصد فعالیت‌های دشمن، مشخص شد که گروه‌های معاند و وهابی در گزارش‌های خود این‌گونه عنوان کرده‌اند؛ «هرجا که روحانیت و طلاب علوم دینی مدارس علمیه فعال بودند، ما نمی‌توانستیم اهدافمان را دنبال کنیم».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام علیرضا قربانی، مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز، شامگاه چهارشنبه در آیین عمامه گذاری جمعی از طلاب مدارس علمیه اهواز، اظهار داشت: امروز ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که علما و روحانیون که مروج فکر و اندیشه محمد و آل محمد(ص) بوده و هدف یک جوان برای ورود به حوزه علمیه خدمت به دین خدا در عصر غیبت امام زمان(عج) است.

وی ادامه داد: طلاب، پس‌ از آن که طلاب مراحل اولیه طلبگی را طی کردند با بهره‌گیری از سلاح دین و پوشیدن لباس مقدس روحانیت، جهت خدمت در شئونات مختلف دینی و فرهنگی جامعه، آماده می‌شوند.

حجت‌الاسلام قربانی، لباس روحانیت را لباس خدمت به دین، رزم فرهنگی و مقابله با توطئه‌های دشمنان دانست و تصریح کرد: امروز دشمنان زیادی از شرق و غرب، علیه آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی تلاش شبانه‌روزی می‌کنند تا نامی از اسلام واقعی در دل و بر زبان‌های مردم باقی نماند.

وی در ادامه به پیشینه مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز اشاره کرد و گفت: این مدرسه علمیه از اوایل انقلاب توسط آیت الله موسوی جزایری افتتاح شد و تا امروز بیش از ۲ هزار طلبه تربیت و روانه جامعه داده است.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز، فعالیت‌های تربیتی شکل گرفته در مساجد سطح شهر و دیگر نقاط استان خوزستان را برآمده از دل این مدرسه خواند و افزود: در دوران دفاع مقدس، طلاب مدرسه، در کنار درس و بحث طلبگی، در جبهه‌های نبرد حاضر شده به مقابله با دشمن پرداختند.

حجت‌الاسلام قربانی افزود: پس از پایان جنگ نیز طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در جبهه دیگری مشغول نبرد با دشمن شده و به‌ عنوان یکی از کانون‌های اصلی کار فرهنگی و تربیتی در مساجد فعالیت کردند.

وی در پایان به آثار حضور روحانیون و مبلغین در مناطق محروم خوزستان اشاره کرد و اظهار داشت: در جریان رصد فعالیت‌های دشمن، مشخص شد که گروه‌های معاند در گزارش‌های خود این‌گونه عنوان کرده‌اند؛ «هرجا که روحانیت و طلاب علوم دینی مدارس علمیه فعال بودند، ما نمی‌توانستیم اهدافمان را دنبال کنیم» و این نشان‌دهنده آثار و برکات بسیار ارزشمند مبلغین در مناطق تبلیغی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha