جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله موسوی جزایری ، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، گفت: اگر می‌خواهیم دختران و پسران ایران‌زمین، طعمه شیاطین نشوند، باید به توسعه حوزه‌های علمیه و کمک به ایفای نقش طلاب و روحانیون در هدایت جامعه اسلامی، اهتمام ورزیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، شامگاه چهارشنبه در جشن عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز با اشاره به تلبس ۲۰ طلبه در این مراسم معنوی، اظهار داشت: در ماه مبارک ربیع که متعلق به پیامبر اعظم(ص) و امام جعفر صادق(ع) است، بالغ‌بر ۱۳۰ نفر از طلاب خوزستانی به لباس دین مزین شدند که از این تعداد، ۸۰ طلبه اهوازی بودند.

*توسعه حوزه‌های علمیه از برکات انقلاب اسلامی است

امام‌جمعه اهواز، گسترش حوزه‌های علمیه کشور را از برکات انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: اگر امروز ما در این مراسم معنوی برای جشن عمامه گذاری طلاب، حاضر شده‌ایم، به لطف و عنایات آقا امام زمان(عج) و انقلاب اسلامی است.

*استقبال جوانان برای ورود به حوزه، نشان‌دهنده گسترش موج معنویت در جامعه است

رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان، به مقایسه‌ای میان وضعیت حوزه‌های علمیه در گذشته تا امروز پرداخت و گفت: علی رغم تلاش‌های علمای بزرگ برای توسعه حوزه‌های علمیه در زمان گذشته، به دلیل شرایط سخت آن دوران، توسعه چندانی حاصل نشد، اما امروز به برکت الطاف خداوند متعال و موج معنویتی که در کشور حاکم شده، فوج فوج جوانان این سرزمین برای خدمت به دین خدا، وارد حوزه شده و درس طلبگی می‌خوانند.

*ضرورت ورود جوانان به صنف روحانیت برای مبارزه با دشمن

آیت الله موسوی جزایری، در ادامه با تأکید بر اینکه همچنان نیازمند ورود جوانان به حوزه‌های علمیه برای مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد بسیار زیادی از روستاهای استان و حاشیه کلان‌شهر اهواز، فاقد روحانی بوده و باید با عزم جهادی، به تبلیغ دین خدا بپردازیم.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در پایان، بر ضرورت توسعه و گسترش حوزه‌های علمیه تأکید کرد و گفت: اگر می‌خواهیم دختران و پسران ایران‌زمین، سالم و طعمه شیاطین نشوند، باید به توسعه حوزه‌های علمیه و کمک به ایفای نقش طلاب و روحانیون در هدایت جامعه اسلامی، اهتمام ورزیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha