جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام بزرگیان ، معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به برگزاری سومین دوره دانش‌افزایی اساتید حوزه استان، گفت: در گام اول برگزاری این دوره، ۷۰ نفر از اساتید سرفصل‌هایی همچون «فلسفه و پیدایش رسالت روحانیت»، «آینده کاری طلبه»، «ارزش تفقه»، «دوران زندگی حوزویان»، «طلبه و انقلاب اسلامی» را فرا می گیرند.

حجت‌الاسلام محمد بزرگیان، معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به برگزاری دوره دانش‌افزایی اساتید حوزه علمیه خوزستان، اظهار داشت: این دوره، برای سومین بار با موضوع «هویت صنفی طلبگی» ویژه اساتید حوزه علمیه خوزستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت‌های برگزاری این دوره، افزود: از آنجایی که در دوره دانش‌افزایی اساتید، مباحثی مطرح می‌شود که طلاب با هویت صنفی خودشان یعنی «بایدها و نبایدها» و «هست ها و نیست ها»ی حوزه آشنا می‌شوند؛ به نظر می‌رسد برای آینده حوزه و روحانیت، زمینه‌ساز موفقیت‌های خوبی شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، ایجاد گفتمانی واحد در موضوع «هویت صنفی طلبگی» را دیگر هدف برگزاری این دوره مطرح کرد و گفت: قرار است در گام اول برگزاری این دوره، ۷۰ نفر از اساتید حوزه علمیه خوزستان شرکت کرده و سرفصل‌هایی همچون «فلسفه و پیدایش رسالت روحانیت»، «آینده کاری طلبه»، «ارزش تفقه»، «دوران زندگی حوزویان»، «طلبه و انقلاب اسلامی» و... را فرا گیرند.

حجت‌الاسلام بزرگیان، در پایان مربی این دوره ۲روزه را حجت‌الاسلام‌والمسلمین عالم زاده نوری، مؤلف کتاب راه و رسم طلبگی اعلام کرد و اظهار داشت: سومین دوره دانش‌افزایی اساتید حوزه علمیه خوزستان سه‌شنبه هفتم و چهارشنبه هشتم دی‌ماه جاری در حوزه علمیه اهواز برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha