چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام مهدی اسماعیلی-معاون پژوهش حوزه علمیه کاشان

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه کاشان، اجتهاد را محصول پژوهش دانست و گفت: بالغ بر ۶ مدرسه علمیه کاشان در هفته پژوهش به نرم افزار مرکزی کاوش پروانه وصل شدند.

حجت الاسلام مهدی اسماعیلی در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری  «حوزه»، در کاشان، پژوهش را از مهمترین برنامه های حوزه های علمیه دانست و گفت: اجتهاد محصول پژوهش است.

وی، منابع مکتوب به عنوان حاصل کار پژوهشی را سرمایه های مدارس علمیه برشمرد و گفت: بالغ بر6 مدرسه علمیه کاشان به نرم افزار مرکزی کاوش پروانه وصل شده اند و تنها مدرسه علمیه المهدی(عج) آران و بیدگل در هفته پژوهش بالغ بر1700 عنوان کتاب را به نرم افزار سامانه  مرکزی کاوش پروانه وصل کرده است .

حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره به توان برگزاری جشنواره های مختلف در کاشان به دلیل ظرفیت های فراوان مدارس علمیه منطقه، ابراز داشت: طلاب حوزه کاشان سال گذشته  217 مقاله به جشنواره علامه حلی قم ارسال کردند.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه کاشان در جشنواره علامه حلی در رتبه هفتم قرار گرفت، تصریح کرد: علی رغم ظرفیت های فراوانی که طلاب مدارس علمیه کاشان دارند، متاسفانه به دلیل کمبود اعتبارات نتوانستیم در این جشنواره رتبه بهتری را کسب کنیم.

معاون پژوهش حوزه علمیه کاشان، برگزاری اختتامیه جشنواره آل یاسین در آران و بیدگل را از دیگر برنامه های اعلام کرد و ادامه داد: به دنبال برگزاری مشترک همایش محبین  الهی، مراسم اختتامیه اولین جشنواره آل یاسین نیز در این شهرستان برگزار خواهد شد.

معاون پژوهش حوزه علمیه کاشان در پایان، تقدیر از اساتید، طلاب، کتابداران و پژوهشگران برتر، چاپ نشریه، ویژه نامه پژوهشی و دعوت از سخنرانان پژوهشگر را از برنامه های هفته پژوهش در این حوزه اعلام کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha