شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی

حوزه/دبیر علمی همایش صدف کوثر گفت:۱۸۰ مقاله به دبیرخانه همایش کوثر صدف ارسال شدو ۵۰ مقاله برای انتشار پذیرفته و چهار جلد موسوعه آماده رونمایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی صبح امروز در همایش صدف کوثر که در راستای تکریم ام المومنین حضرت خدیجه(س) در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به نقلی از حضرت ابوطالب(ع) مبنی بر اینکه حضرت خدیجه(س) هیچگاه به ناملایمات زنان دورن جاهلیت آلوده نشد، اظهار داشت: همچنین در نقل دیگری آمده که رسول اکرم(ص) با حضرت خدیجه(س) آرامش پیدا می کرد و عشق می روزیدند.
وی تصریح کرد: همچنین در روایتی اشاره شده که رسول اکرم(ص) هرگاه از حضرت خدیجه نام می بردند از مدح او فروگذار نمی شد و همواره مدح آن بانوی بزرگوار را می کردند.
دبیر علمی همایش صدف کوثر با اشاره به دیدارهای اعضای دبیرخانه همایش صدف کوثر با مراجع عظام تقلید، اظهار داشت: مراجع تقلید بر لزوم معرفی و زدودن مظلومیت از چهره حضرت خدیجه(س) تاکید کردند؛ حضرت آیت الله العظمی صافی تاکید کردند، ما در حق حضرت خدیجه کبری کوتاهی کردیم و باید بیش از این برای معرفی حجضرت خدیجه به جهان اسلام به عنوان معرفی الگوی زن مسلمان تلاش شود.
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی افزود: آیت الله العظمی مکارم نیز گفتند؛ برگزاری این همایش، اقدام بزرگی است و جای دارد بیش از این به شخصیت این بانوی بزرگوار پرداخته شود.
وی تصریح کرد: آیت الله العظمی شبیری زنجانی نیز گفتند، در باب معرفی و پرداختن به شخصیت حضرت خدیجه(س) به صورت اثباتی کار کنید.
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به فعالیت دبیرخانه این همایش از دی ماه سال گذشته، گفت: جامعه المصطفی، جامعه الزهرا و حوزه خواهران متکفل برگزاری این همایش شدند.
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به اینکه سه کمیته علمی، اجرایی و سیاست گذاری تشکیل شد، گفت: ما به هرکسی در زمینه برگزاری حضرت خدیجه(س) صحبت کردیم، مسئولان پذیرفتند و از آنها قدردانی می کنم.
وی با بیان اینکه دبیرخانه دائمی همایش تشکیل خواهد شد، گفت: به دبیرخانه این همایش 180 مقاله رسید که 50 مقاله برای انتشار پذیرفت و چهار جلد موسوعه آماده رونمایی است.
دبیر علمی همایش صدف کوثر افزود: دو جلد مجموعه مقالات ارسالی به دبیرخانه نیز به زودی انتشار خواهد یافت.
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به اینکه پنج برنامه تلویزیونی برای طرح شخصیت حضرت خدیجه(س) در رسانه ملی اختصاص یافت، اظهار داشت: یکی از بلوارهای قم  به نام حضرت خدیجه(س) نامگذاری خواهد شد.
وی تصریح کرد: از استانداران، شهرداران و اعضای شورای شهر درخواست می کنم که یکی از خیابان شهرهای خود را به نام مبارک حضرت خدیجه(س) نام گذاری کنند و از رسانه ها خواستار هستم سالروز ازدواج حضرت خدیجه(س) با پیامبر اکرم(ص) و سالروز رحلت این بانوی بزرگوار را به خوبی مطرح کنند.
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با بیان اینکه حیات مرجعیت پشتوانه شیعه است، اظهار داشت: به رغم درس ها و مشغله های علمی مراجع تقلید، حضرات آیات مکارم شیرازی و جوادی آملی با بزرگواری حضور در این همایش را پذیرفتند.
انتهای پیام/313/33
 
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha